E-commerce

Sprzedaż online na święta przekroczyła bilion dolarów!

Te dobre wiadomości dla sprzedawców e-commerce zostały nieco złagodzone przez szacunki dotyczące zwrotów

Globalna sprzedaż online na święta przekroczyła w zeszłym roku aż 1,14 biliona dolarów. W samych tylko Stanach Zjednoczonych sprzedaż online osiągnęła w listopadzie i grudniu 270 mld dolarów.

Sprzedaż online na święta ze świetnym wynikiem

Według szacunków Salesforce sprzedaż online na święta przekroczyła 1,14 biliona dolarów, choć jednocześnie listopadowa sprzedaż była niższa niż w 2021 i 2020 roku. Prawie jedno na pięć zamówień online złożonych na całym świecie w tym sezonie świątecznym było realizowane za pośrednictwem systemu „kup online, odbierz w sklepie”. Kupujący otrzymali w tym roku lepsze oferty niż w sezonie świątecznym 2021, a średnia zniżka wyniosła 21%, w porównaniu z 19% rok wcześniej. Największe zniżki obejmowały kategorię kosmetyków, ze średnią zniżką na poziomie 29%.

Detaliści zamknęli sezon świąteczny z silniejszym wzrostem sprzedaży online, niż oczekiwano – napędzanym w dużej mierze przez popyt w USA i większe rabaty w dniach szczytu – powiedział Rob Garf, wiceprezes i dyrektor generalny działu sprzedaży detalicznej Salesforce.

Czytaj też: Dyrektywa Omnibus weszła w życie! Koniec z fake promocjami

Ogromna liczba zwrotów

Te dobre wiadomości dla sprzedawców e-commerce zostały nieco złagodzone przez szacunki dotyczące zwrotów. Dane Salesforce pokazują, że liczba zwrotów wyniosła 1,39 miliarda, co stanowi 13% wszystkich zamówień świątecznych i 63% wzrost liczby zwrotów rok do roku. Liczba ta wzrosła w ciągu sześciu dni po Bożym Narodzeniu i w tym czasie zwrócono 16% zamówień, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Salesforce wcześniej przewidywał, że zwróconych zostanie ponad 1,4 mld zamówień.

Ta gigantyczna liczba zwrotów pokazuje, że konsumenci są nadal ostrożni w obliczu niepewności gospodarczej – powiedział Garf.

Zwroty z mediów społecznościowych osiągnęły w te święta rekordowy poziom, napędzając 12% całego ruchu mobilnego (+23% rok do roku). Belgia, Włochy i Stany Zjednoczone były krajami, w których kupujący najczęściej korzystali z mediów społecznościowych przy zakupach online. Salesforce oparł swoje szacunki na analizie zagregowanych danych od ponad 1,5 miliarda kupujących na całym świecie w ponad 64 krajach obsługiwanych przez firmową platformę e-commerce Commerce Cloud, a także danych od sprzedawców detalicznych korzystających z usług Salesforce Marketing Cloud i Service Cloud.

Czytaj też: Dyrektywa Omnibus, czyli koniec z fałszywymi internetowymi recenzjami i sztucznym zawyżaniem cen

Polscy e-konsumenci mają coraz wyższe wymagania

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button