Dachser elektryfikuje flotę. Podpisano list intencyjny w sprawie zakupu modeli eActros LongHaul, które trafią do seryjnej produkcji w 2024 roku.
Dachser elektryfikuje flotę i zwiększa udział niskoemocyjnych pojazdów w logistyce miejskiej
Dachser podpisał list intencyjny na zakup 50 dalekobieżnych ciężarówek akumulatorowo-elektrycznych od Mercedes-Benz Trucks. Ich produkcja ma rozpocząć się w 2024 roku. Ciężarówki o zasięgu 500 km mają wejść w skład floty operatora i brać czynny udział w dekarbonizacji.
Niemiecki dostawca usług logistycznych planuje zbudować niskoemisyjną flotę. Model Mercedes-Benz eActros LongHaul został zaprezentowany na tegorocznych targach IAA Transportation (Więcej: Hegelmann zamawia 50 elektrycznych ciężarówek eActros LongHaul).
Zobacz także: Bezrobocie w Polsce. W miastach brakuje pracowników
List intencyjny dotyczy dostawy modelu eActros LongHaul skonfigurowanego jako pojazd z nadwoziem wymiennym 6×2 o wysokości składowania 1.120 mm.
Alexander Tonn, Chief Operating Officer (COO) Road Logistics w DACHSER powiedział:
Ten list intencyjny podkreśla nasze zaangażowanie w rozwój i testowanie przyjaznych dla środowiska napędów stosowanych w pojazdach użytkowych. Duży zasięg eActros LongHaul umożliwi nam bezemisyjny transport towarów pomiędzy naszymi europejskimi lokalizacjami, nawet przy dużej ładowności i na długich dystansach. Jest to ważny element długoterminowej strategii ochrony klimatu DACHSER.
DACHSER Emission-Free Delivery
Od 2018 roku Dachser realizuje koncepcję „DACHSER Emission-Free Delivery”. W jej ramach eksploatowane są pojazdy FUSO eCanter i eActros. Obecnie w 11 miastach europejskich przesyłki w obrębie aglomeracji dostarczane są przez neutralne pod względem emisji CO2 ciężarówki i furgonetki z napędem elektrycznym. Rowery towarowe wykorzystywane są w logistyce ostatniej mili.
Zobacz także: Argentyńskie linie oferują dodatkowe loty do Kataru na finał MŚ
Projekt eActros LongHaul jest dostosowywany do wymagań logistyki miejskiej. Obecnie inżynierowie szukają rozwiązań, które sprawią, że pojazd i jego komponenty będą spełniać te same wymogi wytrzymałościowe, co konwencjonalny Actros długodystansowy. Oznacza to więc, że pojazd będzie w stanie pokonać 1,2 mln kilometrów w ciągu dekady eksploatacji. W eActrosie LongHaul wdrożono technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), które mają mieć wydłużoną żywotność oraz większą ilość energii użytkowej. Jak dodaje Dachser, wybrane pojazdy będzie można naładować z 20 do 80 procent w mniej niż 30 minut przy korzystaniu ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata. Zainstalowane trzy zestawy akumulatorów zapewniają pojemność całkowitą ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne jako część nowej e-osi, będą generować moc ciągłą 400 kW i moc szczytową ponad 600 kW.
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze