LotniczyTransport

Kolejne Airbusy trafią na Chorwację. A220 zyskuje na popularności

Croatia Airlines przekazała, że nowe samoloty Airbus A220 zastąpią maszyny poprzedniej generacji

Croatia Airlines złożył nowe zamówienie na sześć samolotów Airbus A220, które dołączą do dziewięciu kolejnych A220, które linia planuje wziąć w leasing. Odkąd Bombardier C-Series został przemianowany na Airbusa A220, popyt na wąskokadłubowe samoloty nigdy nie był tak duży, a tylko w tym roku kilka linii lotniczych podpisało nowe zamówienia na A220.

Croatia Airlines kupuje nowe Airbus A220

Croatia Airlines przekazała, że nowe samoloty Airbus A220 zastąpią maszyny poprzedniej generacji, którymi obecnie lata. Biorąc pod uwagę wyższą wydajność paliwową Airbusa A220, nowe samoloty pozwolą chorwackiemu przewoźnikowi zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych. Airbus nie ujawnił, jaki wariant A220 zamówiły Croatia Airlines, choć na zdjęciach widać, że jest to A220-300.

Jesteśmy zachwyceni, że możemy dodać Croatia Airlines jako nowego klienta A220. A220 jest idealnie dopasowany do potrzeb lotniczych Chorwacji, zapewniając elastyczność operacyjną i wydajność, dzięki czemu linia lotnicza może realizować swoje ambicje w zakresie połączeń zarówno regionalnych, jak i międzynarodowych bez kompromisów w żadnym aspekcie – powiedział dyrektor handlowy Airbusa, Christian Scherer.

Airbus

Czytaj też: Airbus ma problemy? Może opóźnić dostawy samolotów

Mały samolot, który zyskuje na popularności

Zamówienie na Airbusa A220 ma zastąpić samoloty poprzedniej generacji we flocie Croatia Airlines. Z piętnastoma A220, które są obecnie w przygotowaniu, chorwacki przewoźnik jest na dobrej drodze do stania się przewoźnikiem korzystającym wyłącznie z A220, tak jak łotewski airBaltic. Jednak chorwacki przewoźnik ma jeszcze do dostarczenia cztery A320neos. Flota Croatia Airlines ma dziś średnio 18,5 roku. Składa się ona z pięciu Airbusów A319 (4 aktywne) – średni wiek 21,2 lat; dwóch Airbusów A320 (2 aktywne) – średni wiek 20,7 lat; sześciu De Havilland Dash 8 Q400 (5 aktywnych) – średni wiek: 13,7 lat.

Airbus A220 naprawdę zaczyna umacniać swoją pozycję w branży lotnictwa komercyjnego. Według Airbusa, obecnie w eksploatacji znajduje się ponad 230 egzemplarzy A220 na czterech kontynentach świata. Szesnaście linii lotniczych odebrało już te samoloty i latają one na ponad 800 trasach do 325 miejsc. Największym operatorem A220 z flotą aż czterdziestu pięciu A220-100s i dwunastu -300s jest Delta Air Lines. Tymczasem airBaltic ma największą flotę A220-300 z 36 większymi wariantami.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Airbus wciąż popularny. Trzy nowe A330neo trafią do Brazylii

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button