DrogowyTransport

Hegelmann zamawia 50 elektrycznych ciężarówek eActros LongHaul

Grupa Hegelmann zamówiła 50 modeli eActros LongHaul. Pojazd zaprezentowano na tegorocznych targach w Hanowerze, gotowość do produkcji ogłoszono natomiast w 2024 roku. 

Grupa Hegelmann zdecydowała się na model eActros LongHaul 

Hegelmann Group wykazała zainteresowanie zakupem 50 elektrycznych modeli eActros LongHaul. Ciągnik siodłowy ma zasięg nawet 500 km na jednym ładowaniu. Według producenta pojazd zostanie przekazany do produkcji seryjnej w 2024 roku.

Podczas targów IAA Transportation w Hanowerze podpisano list intencyjny. Podczas wydarzenia zaprezentowano model, który w tym roku po raz pierwszy wyjedzie na drogi publiczne, gdzie będą prowadzone testy w warunkach rzeczywistych (Więcej: Mercedes zaprezentował prototyp wodorowej ciężarówki GenH2 oraz Mercedes-Benz Trucks elektryfikuje pojazdy: eActros LongHaul pojawi się na drogach jeszcze w tym roku).

Stina Fagerman, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i usług w Mercedes-Benz Trucks powiedziała, że silne partnerstwo biznesowe pozwoli na sukcesywne prowadzenie transformacji w logistyce.

Zobacz także: Firma Hegelmann Poland będzie oferować w Polsce usługi 3PL

Te same standardy, co konwencjonalna ciężarówka

eActros LongHaul może przejechać nawet 500 km na jednym ładowaniu. Według inżynierów pracujących nad modelem ma spełniać te same standardy dotyczące trwałości pojazdu i podzespołów, co konwencjonalna długodystansowa ciężarówka producenta. W tym przypadku może to oznaczać nawet 1,2 mln km przebiegu przy pełnej dekadzie eksploatacji.

W modelu eActros LongHaul zastosowano baterie z technologią ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych. Mają się one odznaczać dłuższą żywotnością oraz większą energią użytkową. Baterie można naładować od 20 do 80% nawet w 30 min.

Zobacz także: MFW: obawy o powstanie spirali płacowo-cenowej są wyolbrzymione

Aby elektryczne ciężkie ciężarówki stawały się normą w branży, konieczne jest rozwijanie infrastruktury ładowania. Ta wciąż jest niewystarczająca w poszczególnych europejskich państwach. Co więcej, powstaje znacząca asymetria pomiędzy Zachodem a Wschodem Europy, co może wyznaczać przebieg zmian w transporcie drogowym (Więcej: UE nie doszacowała własnych planów dekarbonizacji transportu drogowego [RAPORT]).

W przyszłości eActros LongHaul ma stać się najlepszym wyborem na rynku, głównie z uwagi na rentowność. Daimler Truck realizuje cel, jakim jest całkowity lokalny transport neutralny pod względem emisji CO2. Do 2030 roku pojazdy użytkowe, które są neutralne pod względem emisji CO2 podczas jazdy, mają stanowić do 60% sprzedaży Daimler Truck na rynkach UE30.

Unilever kupuje elektryczny samochód ciężarowy Volvo

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button