DrogowyTransport

Duża inwestycja w Stolicy! Wybudują takie trochę mini-metro

Prace mają ruszyć za dwa miesiące, a odcinek ma zostać otwarty dla pasażerów w roku 2026

W Warszawie powstanie pierwszy tunel tramwajowy. Prace rozpoczną się za dwa miesiące, a ich zakończenie planowane jest na rok 2026. Będzie to pierwszy podziemny tramwaj w Warszawie.

Podziemny tramwaj w Warszawie już w 2026 roku

Warszawskie przedsiębiorstwo transportu miejskiego, Tramwaje Warszawskie, podpisało umowę na budowę około 1,6-kilometrowego odcinka nowej tramwajowej trasy. Nowy fragment będzie prowadził od ulicy Grójeckiej do dworca Warszawa Zachodnia.

Czytaj też: Strefa Czystego Transportu w Warszawie tuż tuż. Co się zmieni?

Część trasy, dokładnie 500 metrów, będzie przebiegać przez podziemny tunel. Pod ziemią zostanie również zlokalizowany przystanek tramwajowy. To będzie pierwszy podziemny tramwaj w Warszawie.

Prace mają ruszyć za dwa miesiące, a odcinek ma zostać otwarty dla pasażerów w roku 2026. Wykonawcą jest konsorcjum firm ZUE i Fabe Polska. Całkowity koszt inwestycji to 362 miliony złotych netto.

Zakres prac obejmie budowę trasy, tunelu pod Parkiem Zachodnim i aleją Jerozolimską, wyposażenie odcinka tunelowego powstałego w trakcie rozległej rekonstrukcji dworca Warszawa Zachodnia oraz niezbędne dostosowanie infrastruktury drogowej. Tramwaje pokonają trasę z ulicy Grójeckiej w około pięć minut.

15-minutowe miasto

Stolica planuje w przyszłości rozbudować podziemną trasę z dworca. W ubiegłym roku Warszawa przedstawiła prognozę rozwoju transportu publicznego do roku 2050. Oprócz tras tramwajowych planowana jest także dalsza rozbudowa metra.

UM Warszawa

Czytaj też: Wiodące miasta akademickie w Polsce. Tam gdzie studenci, tam rozwój [RANKING]

Dzięki trzem nowym liniom ponad połowa mieszkańców miasta będzie miała dostęp do metra w maksymalnie 15 minut pieszo. Długość całej sieci metra ma wzrosnąć z 41,5 km do 113 km. Liczba stacji zostanie zwiększona do 103.

Chcemy, aby metro dotarło do wszystkich 18 dzielnic miasta i aby do roku 2050 ponad połowa mieszkańców miała metro w zasięgu kilometra pieszo. Tam, gdzie metro nie dotrze, dojedziemy tramwajami. Bliska nam jest także filozofia 15-minutowego miasta, aby wszystkie usługi i kwestie istotne dla mieszkańców były dostępne w ciągu 15 minut pieszo lub komunikacją miejską – powiedział wcześniej prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski.

Kolejne elektryczne Solarisy trafią Warszawy. Zasilą potężną flotę 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button