
Media podają, że Oneworld rozważa dodanie China Southern Airlines do swojego sojuszu. Ta sama plotka krążyła przed laty, gdy linia lotnicza opuściła sojusz SkyTeam. Jedną z teorii jest też możliwość dołączenia China Southern Airlines do Oneworld Connect.
Czy China Southern dołączy do Oneworld?
Linie China Southern Airlines opuściły sojusz SkyTeam cztery lata temu i obecnie mają bliskie powiązania z kilkoma liniami lotniczymi, które są członkami sojuszu Oneworld. Qatar Airways i American Airlines, dwie główne linie należące do sojuszu, mają ok. 5% udziałów w China Southern Airlines. British Airways również posiada szerokie partnerstwo handlowe z China Southern, a chińska linia jest partnerem Finnair w zakresie code-share.
China Southern jest największą linią lotniczą w Chinach. Linia ma dwa główne huby, jeden w Pekinie, a drugi w Guangzhou w południowych Chinach, gdzie znajduje się jej główna siedziba. Przed pandemią Chiny miały jeden z najszybciej rozwijających się rynków lotniczych na świecie, a wprowadzenie chińskiej linii do sojuszu może być kluczowe dla innych linii lotniczych. Oneworld stwierdził, że nie może komentować potencjalnych członków i negocjacji oraz szczegółów rozmów, dopóki nie zostanie osiągnięty punkt, w którym można wydać oficjalne oświadczenie.
Wraz z odbudową podróży międzynarodowych po pandemii sojusze stały się jeszcze ważniejsze, oferując liniom lotniczym i ich klientom globalną łączność – oświadczyło Oneworld.
Czytaj też: China Southern Airlines rezygnuje z powrotu Boeingów 737 MAX
Członkowie sojuszu wspierają China Southern
British Airways i American Airlines, dwaj wiodący członkowie sojuszu Oneworld, bardzo wspierają perspektywę przystąpienia China Southern. W tej chwili China Southern nie złożyło oficjalnego wniosku o dołączenie do sojuszu.
Jedną z teorii dotyczącej przyszłości China Southern z Oneworld jest możliwość dołączenia linii lotniczej do Oneworld Connect zamiast pełnoprawne członkostwo w sojuszu. Oneworld Connect zostało uruchomione w 2018 roku i jest „lekkim” członkostwem w sojuszu, które zapewnia liniom lotniczym i pasażerom pewne korzyści z członkostwa bez pełnego przystąpienia.
Jeśli chiński przewoźnik dołączy jako partner Connect, pasażerowie innych linii Oneworld latających do Chin i łączących się z innymi miejscami docelowymi, będą mogli latać z China Southern. Jedną z ostatnich linii, jaka dołączyła do Oneworld Connect jest Alaska Airlines. Linia dołączyła do sojuszu w listopadzie 2018 roku.
Czytaj też: Polski eksport rośnie. Nie tylko inflacja jest za to odpowiedzialna
2 Komentarze