LotniczyTransport

Amerykański przewoźnik dostał piętnastego Boeinga i chce jeszcze

Przewoźnik spodziewa się kolejnych sześciu takich Dreamlinerów

Boeing dostarczył do United Airlines nowy samolot 787-10 Dreamliner. Ta najnowsza dostawa zwiększa wielkość floty United Airlines do 15 samolotów Boeing 787-10. Źródła podają, że przewoźnik spodziewa się kolejnych sześciu takich Dreamlinerów.

United Airlines odbiera kolejny samolot Boeing 787-10

Według FlightRadar24.com samolot zarejestrowany jako N13018 (MSN 66987/numer linii 1132) wystartował z fabryki Boeinga w Everett Paine Field (PAE) o godzinie 18:23 czasu lokalnego. Boeing 787-10 leciał następnie przez cztery godziny, aby wylądować w Washington Dulles (IAD) o godzinie 01:24 następnego ranka. Samolot został dostarczony po wykonaniu w sumie trzech lotów poprzedzających dostawę, trwających łącznie 10 godzin i 37 minut.

Najnowsza dostawa zwiększa wielkość floty United Airlines do 15 samolotów Boeing 787-10, a średni wiek floty przewoźnika wyniesie teraz nieco ponad trzy lata. Planespotters.net zauważa, że wszystkie Dreamlinery mają identyczną konfigurację siedzeń, która składa się z 44 miejsc w klasie biznes Polaris, 21 miejsc w Premium Plus i 253 w klasie ekonomicznej. SeatGuru zauważa jednak, że klasa ekonomiczna dzieli się dalej na 54 miejsca „Economy Plus” (z dodatkową przestrzenią na nogi) i kolejne 199 standardowych miejsc w klasie ekonomicznej.

United używa swoich 787-10 na różnych trasach, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Samoloty te można spotkać w granicach USA na trasach Nowy Jork-Los Angeles, Chicago – Los Angeles i Chicago – Honolulu. Jednak można również zobaczyć je na trasach transoceanicznych, na przykłąd Nowy Jork – Paryż, Nowy Jork – Tel Aviv i Los Angeles-Tokio. Z Chicago samoloty obsługują takie europejskie kierunki jak Bruksela, Monachium i Frankfurt.

Czytaj też: Boeingi coraz popularniejsze? Nowe 737 MAX trafią do Japonii

Kolejne zamówienia United Airlines

United Airlines spodziewają się odebrać dostawy kolejnych sześciu Boeingów 787-10 w momencie powstawania tego artykułu. Rzeczywiście, wygląda na to, że 787-10 zarejestrowany jako N12020 będzie szesnastym samolotem linii. Warto jednak zauważyć, że linia lotnicza ma złożyć ogromne zamówienie na samoloty szerokokadłubowe przed końcem roku.

O ile niektóre zamówienia są dość przewidywalne, o tyle nadchodząca umowa United ma za sobą nieco więcej tajemnic. Przewoźnik ma dość nieaktualne zamówienie na Airbusa A350, którego jeszcze oficjalnie nie anulował, ale może chcieć być pierwszym amerykańskim przewoźnikiem, który zobowiąże się do zakupu Boeinga 777X.

Jednocześnie przewoźnik eksploatuje wszystkie trzy warianty Dreamlinera i jest stałym klientem tego typu samolotów, więc bardzo prawdopodobne, że zamówi kolejne.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Lotnisko Chicago O’Hare czeka rozbudowa. Koszt? 12 miliardów!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button