Zamówienia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) już drugi rok z rzędu przekroczyły 10 miliardów dolarów. W tym roku DSME pozyskało zamówienia na 46 projektów — 38 statków do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG), sześć kontenerowców, jedną fabrykę oceaniczną i jeden kontrakt na konserwację magazynów.
Duże zamówienia Daewoo Shipbuilding
Zamówienia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) już drugi rok z rzędu przekroczyły 10 miliardów dolarów. Firma poinformowała, że Maran Gas Maritime, spółka stowarzyszona z czołową grecką firmą żeglugową Angelicoussis Group, zamówiła statek do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG) za 256 mln dolarów. Stocznia Okpo na wyspie Geoje, w prowincji Gyeongsang, jest miejscem, w którym zostanie zbudowany statek, a jego dostawa przewidziana jest na drugą połowę 2026 roku.
Zamówiony transportowiec ma 174 000 metrów sześciennych, wyposażony jest w wysokociśnieniowy, dwupaliwowy silnik napędowy ME-GI oraz zaawansowaną instalację do ponownego skraplania. Ponadto opracowane przez firmę inteligentne systemy oszczędzania energii, takie jak silnik generatora osiowego i smarowanie powietrzem, zwiększyły efektywność paliwową, a w celu ograniczenia emisji CO2 i tlenków siarki zastosowano wiele nowych i wiodących ekologicznych technologii. Począwszy od pierwszego zamówienia w 1994 roku, grecki konglomerat kupił od Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) już 119 statków.
Czytaj też: Kontenerowce LNG coraz popularniejsze. Kolejne zamówienie na rynku
Zamówienia na 46 projektów
W tym roku DSME pozyskało zamówienia na 46 projektów — 38 statków do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG), 6 kontenerowców, jedną fabrykę oceaniczną i jeden kontrakt na konserwację magazynów — o wartości 10,4 miliarda dolarów, co odpowiada 117% pierwotnego rocznego celu wynoszącego 8,9 miliarda dolarów.
W tym roku otrzymaliśmy zamówienia na 38 zbiornikowców LNG, pobijając nasz poprzedni rekord 37 w 2014 roku dla większości zamówień na takie statki w ciągu roku. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zabezpieczyć więcej zamówień w oparciu o naszą technologię – poinformował Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).
Przypomnijmy, że pracownicy DSME strajkowali w lipcu, domagając się lepszych warunków pracy. Południowokoreańscy pracownicy kontraktowi po ponad miesięcznym strajku zgodzili się na jego zakończenie po zaakceptowaniu znacznie mniejszej podwyżki płac, niż żądano, a także gwarancji zatrudnienia. Od czerwca tego roku, około 100 podwykonawców domagających się podwyżki o 30%, przez miesiąc zajmowało główny dok w stoczni prowadzonej przez Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) w południowym mieście Geoje. Zdaniem rządu strajk w stoczni Daewoo sparaliżował produkcję i opóźnił dostawy nowych statków.
Czytaj też: Oceanix Busan: Korea Południowa buduje samowystarczalne pływające miasto
Ukraina chce przedłużyć porozumienie w sprawie eksportu zboża