MorskiTransport

Kontenerowce LNG coraz popularniejsze. Kolejne zamówienie na rynku

Statki klasy Aloha są największymi kontenerowcami, jakie kiedykolwiek zbudowano w USA

Amerykański przewoźnik oceaniczny Matson poinformował, że złożył w Philly Shipyard zamówienie na trzy nowe kontenerowce napędzane LNG. Zamówienie o wartości 1 mld dolarów obejmuje budowę trzech kontenerowców klasy Aloha o pojemności 3 600 TEU. Pierwszy statek powinien zostać dostarczony w czwartym kwartale 2026 r., a kolejne dostawy planowane są na 2027 rok.

Matson kupi kontenerowce napędzane LNG

Amerykański przewoźnik oceaniczny Matson, którego celem jest osiągnięcie 40% redukcji emisji floty Scope 1 do 2030 r. i zerowej emisji netto Scope 1 do 2050 r., zamówił trzy nowe kontenerowce napędzane LNG. Statki będą wyposażone w silniki dwupaliwowe, które są zaprojektowane do pracy na konwencjonalnych paliwach morskich lub skroplonym gazie ziemnym (LNG). Podczas gdy wcześniejsze statki Matson klasy Aloha wymagają pewnych modyfikacji, aby mogły pracować na LNG, nowe statki zostaną dostarczone w stanie gotowym do użycia.

Statki klasy Aloha o długości 854 stóp (ponad 260 m) są największymi kontenerowcami, jakie kiedykolwiek zbudowano w USA i są zaprojektowane do pracy z prędkością przekraczającą 23 węzły (42,6 km/h). Trzy nowe statki klasy Aloha zastąpią trzy statki obecnie wykorzystywane w serwisie China-Long Beach Express (CLX) firmy Matson, które z kolei zastąpią trzy starsze statki obecnie wykorzystywane w serwisie Alaska, przesuwając większe i szybsze jednostki na ten szlak handlowy.

Nasze istniejące statki klasy Aloha należą do najszybszych, najbardziej wydajnych statków we flocie Matson. Te nowe statki zgodne z Jones Act zostaną zbudowane specjalnie dla naszego serwisu China-Long Beach Express i podobnie jak ich siostrzane statki, pomogą Matsonowi osiągnąć cel redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku, a jednocześnie zapewnią dodatkową pojemność i prędkość, z której skorzysta nasz serwis na Hawajach, a także CLX – powiedział Matt Cox, prezes i dyrektor naczelny.

Czytaj też: Małe kontenerowce zastąpią ciężarówki w porcie w Hamburgu

Duży portfel zamówień Philly Shipyard

Matson chce sfinansować nowe statki ze środków pieniężnych znajdujących się obecnie w Funduszu Budowy Kapitału oraz z przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, pożyczek dostępnych w ramach niezabezpieczonego kredytu odnawialnego firmy oraz dodatkowego finansowania dłużnego. Przed pierwszymi dwoma statkami Matson klasy Aloha, które weszły do służby w 2018 i 2019 roku, Philly Shipyard dostarczyła cztery nowo wybudowane kontenerowce Jones Act dla Matson w latach 2003-2006.

To najwyższy komplement, gdy były klient wraca po kolejny projekt. Jesteśmy dumni z sześciu statków dostarczonych wcześniej dla Matson i ponownie jesteśmy gotowi wykonać i dostarczyć ten ważny projekt – powiedział Steinar Nerbovik, prezes i dyrektor naczelny Philly Shipyard.

Przyznanie kontraktu dodatkowo wzmacnia obecny portfel zamówień Philly Shipyard, na który składa się pięć statków National Security Multi-Mission Vessels (NSMV) dla Tote Services oraz jeden Subsea Rock Installation Vessel (SRIV) dla Great Lakes Dredge & Dock Company. Wraz z trzema kontenerowcami od Matson, portfel zamówień Philly Shipyard jest obecnie największy w jej 25-letniej historii i wynosi ponad 2 miliardy dolarów.

Czytaj też: LNG to dobre, ale długoterminowe rozwiązanie. Jak Europa poradzi sobie bez rosyjskiego gazu? [ANALIZA]

Maersk zamawia duże kontenerowce na zielony metanol

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button