KolejowyTransport

SNCF zamawia więcej pociągów dużych prędkości Avelia Horizon

SNCF Voyageurs przyznało firmie Alstom zamówienie o wartości 590 mln euro na dostawę kolejnych 15 pociągów dużych prędkości Avelia Horizon, oznaczonych przez operatora jako TGV M. Zamówienie jest drugą opcją zrealizowaną w ramach umowy ramowej TGV of the Future o wartości 2,7 mld euro, podpisanej w lipcu 2018 r. i zwiększa całkowite zamówienie do 100 zestawów.

Nowe pociągi Avelia Horizon

Najnowsza partia pociągów Avelia Horizon będzie wyposażona w urządzenia umożliwiające korzystanie z czterech systemów elektryfikacji: 25 kV 50 Hz, 1,5 kV DC, 3 kV DC i 15 kV 16,7 Hz. Składy TGV M o prędkości 320 km/h będą wyposażone w zbudowany w Belfort wagon energetyczny o krótkim rozstawie kół, który jest podobny do tego, który jest używany w szybkich pociągach Avelia Liberty, dostarczanych do Amtrak w USA. Dwupokładowe wagony przegubowe są produkowane w zakładzie Alstom w Aytré w La Rochelle i w najgęstszej konfiguracji pomieszczą do 740 pasażerów na jeden skład.

Alstom twierdzi, że koszty utrzymania składów pociągów będą o ponad 30% niższe od istniejących TGV SNCF. Będą one wyposażone w system zdalnej diagnostyki, który będzie wspierał konserwację predykcyjną, a także w komponenty zoptymalizowane pod kątem uproszczenia i zmniejszenia ilości wymaganych czynności. Aerodynamiczna konstrukcja i bardziej wydajna trakcja sprawią, że pociągi będą zużywać o 20% mniej energii niż obecne konstrukcje.

To zamówienie po raz kolejny przypieczętowuje sukces pociągów bardzo dużej prędkości oraz platformy Avelia Horizon. Rozwiązanie to odpowiada na wyzwania technologiczne, ekonomiczne i konkurencyjne SNCF, w środowisku silnego zapotrzebowania pasażerów na mobilność niskoemisyjną – powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.

Czytaj też: KDP pojawi się w Wielkiej Brytanii. Pociągi pojadą nawet 360 km/h!

30-lecie kolei dużych prędkości w Hiszpanii

Alstom jest również kluczowym graczem w hiszpańskim przemyśle kolejowym. Firma obchodzi w tym roku 30. rocznicę pojawienia się pociągów dużych prędkości w Hiszpanii – wydarzenia, w którym firma odegrała szczególną rolę. W kwietniu 1992 roku na hiszpańskie linie kolejowe wyjechał pociąg dużych prędkości Renfe Series 100, który jako pierwszy poruszał się z prędkością ponad 300 kilometrów na godzinę.

W ostatnich dziesięcioleciach Alstom zwiększył swoją obecność w Hiszpanii, przewodząc procesowi przechodzenia na bardziej zrównoważoną i innowacyjną mobilność. Grupa, która zatrudnia w Hiszpanii ponad 3000 pracowników, jest jedynym producentem i technologiem obecnym na miejscu we wszystkich dziedzinach związanych z transportem kolejowym, takich jak sygnalizacja, infrastruktura, produkcja pociągów, usługi i mobilność cyfrowa.

Grupa Alstom w Hiszpanii i Portugalii dysponuje wiedzą i zasobami, zdolnością do innowacji oraz pionierskim duchem, aby nadal przewodzić procesowi przechodzenia do nowej ery zrównoważonej, inteligentnej i odpowiedzialnej mobilności. Połączenie Madrytu i Sewilli pierwszym szybkim pociągiem w Hiszpanii było tylko początkiem długiej historii zaangażowania i innowacji – powiedział Leopoldo Maestu, prezes Alstom Hiszpania i Portugalia.

Czytaj też: Technologia maglev pomoże stworzyć pociąg poruszający się 620 km/h

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button