LotniczyTransport

Air Canada notuje spadek przychodów cargo. Koniec boomu?

W przypadku Air Canada spadek przychodów cargo jest znacznie większy niż u konkurencji

Linie lotnicze Air Canada przekazały, że stopniowe wycofywanie lotów towarowych i zastępowanie ich samolotami pasażerskimi w miarę odzyskiwania przez podróżnych płynności po pandemii, spowodowało znaczy spadek przychodów cargo w trzecim kwartale, w porównaniu z rokiem 2021.

Air Canada zanotowała spadek przychodów cargo

Większość linii lotniczych odnotowuje pewne spadki przychodów z cargo, ponieważ rynek w tym roku słabnie. Jednak w przypadku Air Canada spadek przychodów cargo o 23% jest znacznie większy niż u konkurencji. Raport zysków Air Canada wykazał przychody z cargo w wysokości 207,2 mln dolarów, co stanowi spadek o prawie jedną czwartą w stosunku do roku ubiegłego, ale wzrost o 59% w stosunku do roku 2019. Firma przekazała, że spadek w ujęciu rocznym (r/r) wynikał przede wszystkim z mniejszego ruchu na rynku trans-pacyficznym po powrocie siedmiu samolotów szerokokadłubowych, które zostały tymczasowo zmodyfikowane do przewożenia dodatkowego ładunku cargo podczas pandemii COVID-19, z powrotem do usług pasażerskich.

Jednak Air Canada nie wyeliminowała wszystkich pomocniczych frachtowców. W sierpniu przewoźnik kontynuował loty między Toronto a Szanghajem, wykorzystując tylko przestrzeń na brzuchu do przewozu ładunków. Linia lotnicza wspomniała również o spadku zysków z rekordów wywołanych pandemią do bardziej normalnych poziomów, zwłaszcza na rynkach transgranicznych w USA i na Atlantyku, co miało wpływ na wyniki finansowe. Przychody cargo na rynku Pacyfiku spadły o 58% do 56,2 mln dolarów. Zostało to częściowo zrekompensowane przez zwiększoną pojemność, zarówno pasażerską, jak i towarową, na innych rynkach. Rynek transatlantycki, na którym działają frachtowce Boeing 767-300, przyniósł 14% wzrost przychodów.

Air Canada

Czytaj też: Air Canada zwiększa zamówienie Airbus A220 do 60 samolotów

Globalny popyt na ładunki lotnicze

Według WorldACD globalny popyt na ładunki lotnicze cargo do września spadł o ponad 2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a rok do roku w październiku spadł o 16%. Spadek popytu jest najbardziej widoczny na rynku trans-pacyficznym, gdzie tonaż spadł o 23% r/r w październiku. Globalne stawki lotnicze są o 17% poniżej zeszłorocznych maksimów, ale wciąż prawie dwukrotnie przekraczają poziom z 2019 roku. Dane z Freightos, giełdy towarowej i indeksu stawek, pokazują, że stawki z Chin do Stanów Zjednoczonych utrzymywały się na stałym poziomie podczas normalnego intensywnego okresu i są teraz o 48% niższe niż rok temu.

Air Canada

Air Canada podjęła strategiczną decyzję w czasie pandemii, aby wykorzystać długoterminowe prognozy wzrostu lotniczego cargo, zwłaszcza przesyłek e-commerce, poprzez stworzenie dedykowanej floty frachtowców z ośmioma wycofanymi samolotami pasażerskimi Boeing 767, które zostały przystosowane do przewozu kontenerów na głównym pokładzie. W grudniu Air Canada wprowadziła do swojej floty jeden frachtowiec 767, w kwietniu dodała drugi, a obecnie finalizuje wprowadzenie trzeciego samolotu, który otworzy nowe połączenia do Dallas, Atlanty i Kolumbii.

W sumie Air Canada straciła 374,5 mln dolarów, ale przewoźnik osiągnął pierwszy zysk operacyjny od początku pandemii. Przychody operacyjne wzrosły ponad dwukrotnie do 3,9 mld dolarów, ponieważ Kanada i inne kraje zmniejszyły ograniczenia w podróżach transgranicznych, co pozwoliło linii lotniczej na ponowne uruchomienie większej liczby lotów.

Czytaj też: Samolot zeroemisyjny – Airbus przedstawił trzy koncepcje

Air Canada dostrzegła rozwój cargo wykorzystując problemy USA

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button