LotniczyTransport

Virgin Atlantic chce dodatkowe sloty na lotnisku Heathrow

Ze swojego hubu w Londynie Heathrow, Virgin Atlantic obsługuje obecnie 27 kierunków

Virgin Atlantic chce uzyskać kolejne sloty na londyńskim lotnisku Heathrow (LHR). Dodatkowe miejsca będą wkrótce potrzebne, aby pomieścić rosnącą flotę linii, która ma się zwiększyć z obecnych 37 do 46 samolotów w 2025 roku.

Virgin Atlantic chce pozyskać sloty na lotnisku Heathrow

Ponieważ Heathrow jest jednym z najbardziej ruchliwych lotnisk na świecie, przydziały czasu na start i lądowanie są bardzo cenne, zwłaszcza w godzinach szczytu. Przewoźnik ma drugą co do wielkości liczbę slotów na lotnisku, zaraz za British Airways. Jednak w ostatnim wywiadzie dyrektor generalny Virgin Atlantic, Shai Weiss, wyraził zainteresowanie dalszym zwiększaniem obecności linii lotniczej na londyńskim lotnisku i zapowiedział, że linia chciałaby pozyskać dodatkowe sloty na Heathrow.

Na początku tego lata Virgin Atlantic zdołała rozszerzyć swoje portfolio slotów. 64 tygodniowe sloty Aeroflot zostały podzielone między linię lotniczą i pięć innych – Vistara, JetBlue, Avianca, China Airlines i WestJet. Virgin Atlantic zamknął swój węzeł w London Gatwick (LGW) na początku pandemii, co pozwoliło zaoszczędzić ponad 300 milionów funtów rocznie. Jednym z możliwych sposobów, aby uwolnić sloty na londyńskim Heathrow, byłoby ponowne otwarcie węzła lotniczego w London Gatwick i przeniesienie tam niektórych tras na Florydę i Karaiby. Jednak przewoźnik potwierdził niedawno, że nie ma planów powrotu do Londyn Gatwick przed 2024 rokiem.

Czytaj też: Air Canada notuje spadek przychodów cargo. Koniec boomu?

Dokąd mógłby latać Virgin Atlantic?

Jeśli udałoby się pozyskać więcej slotów, jakie trasy mógłby uruchomić Virgin Atlantic? Głównym celem linii jest Ameryka Północna, która stanowi ponad 70% siatki połączeń. Jednak, mimo że Virgin Atlantic niedawno zrezygnował z trasy do Hongkongu (HKG), wciąż rośnie zainteresowanie zwiększeniem obecności linii w Azji. Na przykład w Indiach przewoźnik lata już do Delhi (DEL) i Bombaju (BOM), a ostatnio podpisał umowę code-share z IndiGo, największą indyjską linią lotniczą.

Virgin Atlantic ogłosiło również, że dołączy do sojuszu SkyTeam na początku 2023 roku. Od tego czasu pojawiły się plotki o potencjalnej nowej usłudze do Seulu (ICN). Miałoby to sens, biorąc pod uwagę, że mogłoby wtedy zasilać pasażerów w hubie Korean Air. Oprócz tego bezpośrednia konkurencja zmniejszyłaby się po tym, jak British Airways zdecydowało się nie wznawiać trasy po pandemii.

Virgin Atlantic niedawno po raz pierwszy obsługiwało swój samolot Airbus A330neo na najnowszej trasie do Tampy (TPA). Linie lotnicze zamówiły 15 samolotów Airbus A330neo, z których każdy może pomieścić łącznie 262 pasażerów w konfiguracji trzyklasowej – 32 w klasie wyższej, 46 w klasie ekonomicznej premium i 184 w klasie ekonomicznej. Zastąpią one starsze Airbusy A330-300, których linia lotnicza ma obecnie 10.

Ze swojego hubu w Londynie Heathrow, Virgin Atlantic obsługuje obecnie 27 kierunków. Do maja 2023 roku liczba ta wzrośnie do 28, dzięki wznowieniu sezonowych lotów do Kapsztadu (CPT) i całorocznych połączeń do Szanghaju (PVG). W styczniu linia planuje natomiast zakończyć swoje usługi na Tobago (TAB).

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

ALC traci miliony z powodu kradzieży samolotów przez Rosję

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button