DrogowyTransport

Tradelink zamawia 15 ciężarówek elektrycznych Volvo VNR Electric

Te 15 elektrycznych ciężarówek będzie stanowić prawie 30 procent całej floty firmy

Kalifornijska firma transportowa Tradelink Transport zamówiła w Volvo Trucks North America 15 całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych VNR Electric. Te 15 elektrycznych ciężarówek będzie stanowić prawie 30 procent całej floty firmy.

Tradelink Transport zamawia ciężarówki Volvo VNR Electric

Tradelink Transport będzie wykorzystywał ciężarówki Volvo VNR Electric przede wszystkim do transportu towarów z kalifornijskich portów Los Angeles i Long Beach do magazynów i składów kolejowych w głębi kraju, skąd towary będą dystrybuowane. Dziesięć z piętnastu Volvo VNR Electric zostało zakupionych dzięki wsparciu finansowemu w ramach kalifornijskiego programu Hybrid and Zero-Emission Truck and Bus Voucher Incentive Project (HVIP). Zapoczątkowany przez Kalifornijską Radę Zasobów Powietrza w 2009 r., HVIP zapewnia bony w punktach sprzedaży, dzięki którym pojazdy o zaawansowanej technologii stają się bardziej przystępne cenowo, a udzielane zachęty w pierwszej kolejności obniżają koszt przyrostowy pojazdów użytkowych.

Volvo VNR Electric to idealne rozwiązanie wspierające klientów flotowych w dystrybucji lokalnej i regionalnej, w tym w przeładunkach portowych, przy mniejszym hałasie i emisji spalin. Firma Tradelink Transport dostrzegła znaczące korzyści, jakie może zapewnić społecznościom zlokalizowanym w pobliżu głównych korytarzy transportowych w południowej Kalifornii, wdrażając akumulatorowo-elektryczne samochody ciężarowe. Volvo Trucks było pod wielkim wrażeniem zaangażowania zarówno jej zespołu kierowniczego, jak i kierowców – powiedział Jared Ruiz, p.o. szefa sprzedaży elektromobilności na Amerykę Północną w Volvo Trucks North America.

Czytaj też: Long Beach z dotacją na przeładunkowe pojazdy elektryczne

Dziesięć szybkich ładowarek

W czasie eksploatacji pojazdów nie będą one jedynymi VNR Electric przewożącymi towary z portu Long Beach. We wrześniu firma 4 Gen Logistics zamówiła 41 ciężarówek VNR Electric (również z dofinansowaniem HVIP), które także trafią do Long Beach. Z kolei firma żeglugowa Maersk zamówiła w marcu 110 ciężarówek VNR Electric w tym samym celu.

Aby zasilić elektryczne ciężarówki VNR Electric, Southern California Edison zainstaluje w Tradelink Transport dziesięć szybkich ładowarek o mocy 180 kW i 360 kW, a także panele słoneczne. Tradelink chce również wykorzystać pojazdy jako strategię rekrutacji i zatrzymywania kierowców. Jak wskazuje Rigoberto Cea, prezes Tradelink Transport, kierowcy już nie mogą się doczekać jazdy elektryczną ciężarówką od Volvo.

Większość mieszka w promieniu 15 mil od naszego zakładu i widzi, jak istotne dla branży transportu ciężarowego jest ograniczenie emisji i wpływu na społeczność – mówi Cea.

Czytaj też: Motoryzacja w Polsce w ostatnich latach rośnie, w Niemczech spada

Port Long Beach oficjalnie dołącza do Zielonego Korytarza Żeglugowego

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button