Info z rynku

Żabka publikuje wyniki. W 2021 r. podpisano ponad 2 tys. umów franczyzowych

Grupa publikuje sprawozdanie finansowe i wskazuje kierunek rozwoju

Na koniec minionego roku funkcjonowało 7954 sklepów w ramach Grupy Żabka. Wyniki finansowe Grupy Żabka mają być dowodem na właściwy kierunek zmian, który obrano, poszerzając ekspansję i inwestując w technologie. 

Grupa dywersyfikuje działalność i stawia na rozwój technologii

Jak podaje Żabka, zadecydowano o odejściu od struktury skupionej wyłącznie na rozwoju sieci sklepów, któremu podporządkowane jest otoczenie organizacyjne. Zamiast tego spółka stawia na dywersyfikację, co ma oznaczać nową jakość operacyjną oraz przestrzeń rozwoju. Przejawem tego są m.in. inwestycje w cyfrową transformację oraz nowoczesne technologie.

W sprawozdaniu finansowym Żabka Polska wskazuje na konieczność rozwoju wielokierunkowego. Grupa uznała, że budowanie wartości poprzez rozwój linowy, nawet pomimo dobrych wyników, jest niewystarczające. To właśnie modułowy charakter oraz elastyczność mają uczynić sieć odporną na niekorzystne warunki zewnętrzne.

Zobacz także: Pierwsza Żabka Eko Smart została otwarta w Poznaniu

Wyniki finansowe Grupy Żabka – rozwój wielokierunkowy

Przychody Grupy w 2021 roku wyniosły 12,5 mln zł a zysk netto prawie 511 mln zł. Wzrost przychodów ze sprzedaży spółki wzrósł o 23% (względem 2020 roku). Według danych co piąty sklep sieci znajduje się w miejscowości, która liczy mniej niż 25 tys. mieszkańców. To właśnie w tej kategorii osiągnięto wyższe przychody niż w największych miastach, gdzie nasycenie sklepami jest dużo wyższe.

Według złożonego sprawozdania finansowego za ubiegły rok segment Żabka Polska to największy zarządca sieci sklepów typu convenience na rodzimym rynku. Dane pokazują, że sklep należący do sieci średnio ma powierzchnię 66 m2. W całym 2021 roku podpisano ponad 2 tys. umów franczyzowych.

Żabka Polska

Zobacz także: Pracownicy Amazon nie chcą się zrzeszać przeciw firmie

Grupa Żabka wskazuje, że w perspektywie długoterminowej najważniejsze będą inwestycje w innowacje. To właśnie rozwój technologii w ramach organizacji miał sprawić, że uniknięto dużego wpływu czynników zewnętrznych na wyniki. Zmiany organizacyjne mają zapewnić Grupie Żabka u progu 2022 roku unikalną pozycję na polskim rynku. W sprawozdaniu Grupa podkreśliła również negatywny wpływ pandemii i wojny w Ukrainie na łańcuch dostaw oraz procesy logistyczne.

Sieć Delio z Grupy Żabka dostępna w Krakowie. Rozwój e-grocery w stolicy Małopolski

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button