Nikola i E.ON podpisały umowę o współpracy z dostawcą usług logistycznych Richter Group w celu dekarbonizacji jego floty samochodów ciężarowych w Niemczech. W pierwszej kolejności Grupa Richter otrzyma ciężarówki Nikola Tre napędzane wodorem. 20 ciężarówek ma trafić do klienta już w przyszłym roku.
Grupa Richter zamówiła ciężarówki Nikola
Grupa Richter planuje przestawić całą swoją flotę na wodór w ciągu najbliższych czterech do pięciu lat, a pierwszym krokiem mają być właśnie ciężarówki Nikola Tre. Niemiecka firma dysponuje obecnie flotą ponad 160 samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi, z punktami załadunku i rozładunku w Holandii, Belgii, Francji i Wielkiej Brytanii.
Richter Group planuje również współpracę z partnerami logistycznymi, aby ich floty również zostały przekonwertowane na pojazdy Nikola. Producent samochodów może więc liczyć na kolejne 750 zamówień w tym samym okresie.
Planujemy przedstawić wodorowo-elektryczne ciężarówki Nikola oraz inne usługi Nikola i E.ON wielu naszym partnerom. Chcemy dalej promować i rozwijać działania na rzecz dekarbonizacji w europejskim sektorze transportu ciężkiego. Ten list intencyjny to dopiero początek. Za pośrednictwem naszej technologicznej spółki zależnej Sundronix GmbH, Richter Group będzie współpracować z Nikolą i E.ON nad rozwiązaniami technologicznymi w zakresie projektowania i budowy infrastruktury tankowania, logistyki transportu wodoru oraz dostaw wodoru – mówi Sylvio Richter, założyciel i dyrektor generalny Richter Group.
E.ON and @nikolamotor sign collaboration agreement with Richter Group to #decarbonize their heavy-duty fleet in Germany. More here: https://t.co/Fdzu6BQsJ5 pic.twitter.com/0qZpotbKEI
— E.ON Group (@EON_SE_en) February 24, 2023
Czytaj też: Uber Freight wprowadzi do oferty elektryczne ciężarówki
Wynajem elektrycznych ciężarówek
Napędzane wodorem ciężarówki Nikola Tre w wariancie europejskim są produkowane przez spółkę Nikola i Grupą Iveco w jej zakładzie w Ulm. Konserwacją również zajmie się Iveco. Richter Group i jej partnerzy nie muszą kupować wszystkich pojazdów. Mogą również nabyć część (lub całość) za pośrednictwem oferty Iveco typu pay-per-use. W 2022 roku producent uruchomił GATE – Green & Advanced Transport Ecosystem, aby zapewnić kompleksowy wynajem elektrycznych samochodów ciężarowych i dostawczych.
Ekologiczny wodór dla ciężarówek, jak również infrastruktura, pochodzą od E.ON. Pierwsza stacja tankowania wodoru ma powstać przy zakładzie Richtera w Wesel. Gdy tylko spółka Nikoli i E.ON zostanie oficjalnie powołana, E.ON. przejmie dostawy wodoru.
Czytaj też: Elektromobilność? To się nie uda. Ja czekam na napęd Gipidi [Felieton Palutkiewicza]
Znajdziesz nas w Google NewsDachser elektryfikuje flotę w dziesięciu kolejnych miastach Europy