DrogowyTransport

Ciężarówki na wodór coraz popularniejsze. Kolejne zamówienie

20 ciężarówek ma trafić do klienta już w przyszłym roku

Nikola i E.ON podpisały umowę o współpracy z dostawcą usług logistycznych Richter Group w celu dekarbonizacji jego floty samochodów ciężarowych w Niemczech. W pierwszej kolejności Grupa Richter otrzyma ciężarówki Nikola Tre napędzane wodorem. 20 ciężarówek ma trafić do klienta już w przyszłym roku. 

Grupa Richter zamówiła ciężarówki Nikola

Grupa Richter planuje przestawić całą swoją flotę na wodór w ciągu najbliższych czterech do pięciu lat, a pierwszym krokiem mają być właśnie ciężarówki Nikola Tre. Niemiecka firma dysponuje obecnie flotą ponad 160 samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi, z punktami załadunku i rozładunku w Holandii, Belgii, Francji i Wielkiej Brytanii.

Richter Group planuje również współpracę z partnerami logistycznymi, aby ich floty również zostały przekonwertowane na pojazdy Nikola. Producent samochodów może więc liczyć na kolejne 750 zamówień w tym samym okresie.

Planujemy przedstawić wodorowo-elektryczne ciężarówki Nikola oraz inne usługi Nikola i E.ON wielu naszym partnerom. Chcemy dalej promować i rozwijać działania na rzecz dekarbonizacji w europejskim sektorze transportu ciężkiego. Ten list intencyjny to dopiero początek. Za pośrednictwem naszej technologicznej spółki zależnej Sundronix GmbH, Richter Group będzie współpracować z Nikolą i E.ON nad rozwiązaniami technologicznymi w zakresie projektowania i budowy infrastruktury tankowania, logistyki transportu wodoru oraz dostaw wodoru – mówi Sylvio Richter, założyciel i dyrektor generalny Richter Group.

Czytaj też: Uber Freight wprowadzi do oferty elektryczne ciężarówki

Wynajem elektrycznych ciężarówek

Napędzane wodorem ciężarówki Nikola Tre w wariancie europejskim są produkowane przez spółkę Nikola i Grupą Iveco w jej zakładzie w Ulm. Konserwacją również zajmie się Iveco. Richter Group i jej partnerzy nie muszą kupować wszystkich pojazdów. Mogą również nabyć część (lub całość) za pośrednictwem oferty Iveco typu pay-per-use. W 2022 roku producent uruchomił GATE – Green & Advanced Transport Ecosystem, aby zapewnić kompleksowy wynajem elektrycznych samochodów ciężarowych i dostawczych.

Ekologiczny wodór dla ciężarówek, jak również infrastruktura, pochodzą od E.ON. Pierwsza stacja tankowania wodoru ma powstać przy zakładzie Richtera w Wesel. Gdy tylko spółka Nikoli i E.ON zostanie oficjalnie powołana, E.ON. przejmie dostawy wodoru.

Czytaj też: Elektromobilność? To się nie uda. Ja czekam na napęd Gipidi [Felieton Palutkiewicza]

Dachser elektryfikuje flotę w dziesięciu kolejnych miastach Europy

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button