DrogowyInfo z rynkuTransport

Założyciel Nikoli Trevor Milton uznany za winnego oszustwa

Ława przysięgłych uznała, że założyciel Nikoli, Trevor Milton, oszukał inwestorów

Założyciel Nikoli, Trevor Milton, przedstawiał się kiedyś jako wizjoner, który wprowadzi na rynek ciężarówki napędzane wodorem i elektrycznością z akumulatorów. Jednak nowojorska ława przysięgłych uznała, że oszukał inwestorów, wyolbrzymiając twierdzenia o postępach firmy, gdy ta była pod jego nadzorem.

Założyciel Nikoli, Trevor Milton oszukiwał inwestorów

Założyciel Nikoli, Trevor Milton został uznany za winnego jednego zarzutu oszustwa w zakresie papierów wartościowych i dwóch zarzutów oszustw podatkowych. W przypadku innego zarzutu oszustwa związanego z papierami wartościowymi został uniewinniony, po tym jak ława przysięgłych obradowała przez około pięć godzin w sądzie federalnym.

Będziemy nadal walczyć – powiedział dziennikarzom przed sądem jego prawnik Marc Mukasey, sygnalizując plany potencjalnej apelacji.

Kilka z jego twierdzeń na temat firmy zostało wcześniej zdyskredytowanych w raporcie Hindenburg Research, a Trevor Milton zrezygnował z pracy w Nikoli w 2020 roku.

Prokuratorzy w sprawie sądowej przedstawiali Miltona jako oszusta, podczas gdy jego prawnik przedstawiał go jako wizjonera. Udowodniono, że w filmie obrazującym prototyp ciężarówki Nikola One, pojazd nie poruszał się dzięki pracy silnika, a został stoczony ze wzgórza. W pojeździe brakowało silników i systemów sterowania. Ponadto, inny pojazd przedstawiony jako Badger pickup był w rzeczywistości zakupionym Fordem F-150 z naklejką „Nikola”.

Prokuratorzy powołali się również na twierdzenia Miltona, jakoby firma produkowała paliwo wodorowe, podczas gdy w rzeczywistości tak nie było. Obnażono również kłamstwa na temat opracowywania przez Nikolę technologii i części, podczas gdy w rzeczywistości były one pozyskiwane od zewnętrznych dostawców. Obietnice „miliardów dolarów” w zamówieniach na ciężarówki Nikola zostały ostatecznie określone jako rezerwacje, które mogły być anulowane.

Czytaj też: Nikola wycofuje pozew przeciwko Tesli. W tle liczne oszustwa finansowe

Wyrok zapadnie pod koniec stycznia

Dyrektor generalny Nikoli, Mark Russell, zeznał podczas procesu, że Milton był „skłonny do przesady”, gdy przedstawiał przedsięwzięcie inwestorom, i zauważył, że założyciel firmy miał „nadzwyczajną kontrolę” jako jej dyrektor naczelny i największy udziałowiec.

Czasami przesadzał, czasami przeinaczał fakty. Wytłumaczyłem mu, że jako dyrektor naczelny wszystko, co mówi publicznie, jest odpowiednikiem komunikatu prasowego – powiedział Russell.

Firma zapłaciła w zeszłym roku ugodę w wysokości 125 milionów dolarów na rzecz Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, ale nie przyznała się do żadnych wykroczeń. Kontynuowała również rozwój swoich ciężarówek.

Produkcja seryjna Nikoli Tre z napędem akumulatorowym rozpoczęła się w marcu, a w kwietniu zakończono testy pilotażowe ciężarówki alfa zasilanej energią elektryczną z ogniw paliwowych, prowadzone przez firmę Anheuser-Busch. Pierwsza faza zakładu produkcyjnego została otwarta w Coolidge w Arizonie w marcu. Firma przejmuje także firmę Romeo Power, aby zapewnić sobie możliwość samodzielnego projektowania i produkcji akumulatorów. Nawiązano również współpracę z kluczowymi partnerami. Na przykład TC Energy Corporation z siedzibą w Albercie będzie rozwijać, budować i obsługiwać węzły produkcji wodoru w USA i Kanadzie.

Kłamstwa – o to właśnie chodzi w tej sprawie – powiedział ławie przysięgłych prokurator Matthew Podolsky.

Mukasey nalegał na uniewinnienie, mówiąc, że nie ma dowodów, że jego klient kiedykolwiek zamierzał oszukać inwestorów. Data rozprawy, podczas której sędzia ogłosi wyrok, została wyznaczona na 27 stycznia 2023.

Czytaj też: Credit Suisse na krawędzi upadku. Potężny kryzys gospodarczy coraz bardziej prawdopodobny

Elektryczna ciężarówka Nikola Tre napotkała poważny problem techniczny

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button