IntermodalnyKolejowyTransport
Gorące newsy

DPD chce dostarczać paczki koleją na dużo szerszą skalę

Pilotażowy projekt przewozu przesyłek DPD koleją między Duisburgiem a Hamburgiem opłacił się. Niemiecka firma DPD wspólnie z Kombiverkehr uruchomią kolejne połączenie i tym razem paczki będą doręczane koleją między Duisburgiem a Lipskiem. Dzięki pięciu przejazdom tygodniowo w obie strony, dodatkowa usługa może pomóc DPD w uczynieniu kolei „integralną częścią jej usług transportu dalekobieżnego”.

DPD będzie dostarczać paczki koleją na większą skalę

W ramach pilotażowego projektu DPD dostarczała już swoje paczki koleją między Duisburgiem a Hamburgiem. Teraz niemiecka firma powierzy Kombiverkehr kolejną kolejową usługę między Duisburgiem a Lipskiem.  W ramach połączeń Duisburg-Lipsk będzie realizowanych pięć cotygodniowych kursów w obie strony. Pociągi otrzymają cztery wymienne nadwozia od DPD, w związku z czym nie będą przeznaczone wyłącznie dla DPD. Według firmy kurierskiej jest to największa zaleta usługi i projektu pilotażowego.

Dzięki Kombiverkehr nie musimy wypełniać całego pociągu, ale możemy przewozić paczki, rezerwując pojedyncze nadwozia wymienne na istniejących trasach – tłumaczyła Anke Förster, główny specjalista ds. planowania i optymalizacji sieci w DPD, gdy w czerwcu ruszyły pierwsze połączenia między Duisburgiem a Hamburgiem.

Czytaj też: Tory na zniszczonym Moście Krymskim nie nadają się do użytkowania

Połączenie węzłów komunikacyjnych

Dzięki połączeniu Duisburg-Lipsk, DPD połączy teraz niektóre ze swoich głównych węzłów kolejowych. Firma ma jasne cele i planuje, że już w 2023 roku około 5% krajowego ruchu towarowego DPD będzie obsługiwane przez kolej. Na pierwszy rzut oka odsetek ten może nie wydawać się imponujący jednak dla firmy, która jeszcze kilka miesięcy temu korzystała wyłącznie z transportu drogowego, jest to znaczący pierwszy krok. Zwłaszcza w kontekście intermodalnym przestawienie się na kolej może być dla firmy kurierskiej dość skomplikowane.

Naszym długoterminowym celem jest logistyka neutralna dla klimatu. Może to okazać się sporym wyzwaniem, ponieważ dodatkowy środek transportu oznacza bardziej skomplikowaną logistykę. Jednocześnie chcemy mieć pewność, że dotrzymamy obietnic dotyczących usług – mówiła kilka miesięcy temu Förster.

W końcu obietnice usług zostały spełnione, przynajmniej w przypadku pierwszego pilotażowego połączenia Duisburg-Hamburg, co zaowocowało powstaniem kolejnego połączenia kolejowego dla transportu paczek. Warto dodać, że pierwszy projekt osiągnął sukces, gdyż znacząco zmniejszył emisję dwutlenku węgla.

Podczas podróży w obie strony między Hamburgiem a Duisburgiem każde nadwozie wymienne załadowane przesyłkami DPD będzie emitować o około jedną tonę mniej CO2 niż czysty transport drogowy. Odpowiada to oszczędności ponad 80%. Transport intermodalny znacznie zbliży DPD do osiągnięcia celów klimatycznych – podkreślił Björn Saschenbrecker z działu sprzedaży w Kombiverkehr.

Czytaj też: PIE: Recesja w Niemczech poważnie uderzy w gospodarki państw Grupy Wyszehradzkiej

Ukraiński import zboża pomógł węgierskim kolejom

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button