PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyIntermodalnyKolejowyTransport
Gorące newsy

GLS testuje pociąg z paczkami. Firma stawia na intermodalność

Pierwszy pociąg z paczkami wyjechał z Norymbergii do Hanoweru

GLS Germany eksperymentuje z firmą intermodalną Kombiverkehr KG w zakresie wysyłki paczek koleją w kontenerach. Pierwszy pociąg z paczkami wyjechał z Norymbergi do Hanoweru.

GLS testuje pociąg z paczkami

Celem GLS jest transport tysiąca paczek dziennie do końca stycznia 2023 roku, w ramach programu ekologicznego „Klima Protect”. Jeśli próby zakończą się sukcesem, GLS może przyjąć ten system intermodalny na innych niemieckich trasach. Pierwszy pociąg z paczkami nie przez przypadek odbył podróż akurat między Norymbergą a Hanowerem. Wybór tej trasy wynika z bliskości platform logistycznych GLS do terminali kolejowych w obu miastach.

Myśleliśmy o tym od dłuższego czasu, dlatego bardzo starannie opracowaliśmy ten pilotażowy projekt. Po mniejszych testach pilotażowych w poprzednich latach teraz mamy nadzieję uzyskać nowe ustalenia i zmierzone wartości dotyczące niskoemisyjnego transportu naszych przesyłek na duże odległości – mówi Melanie Menkhaus, kierowniczka regionalna GLS, odpowiedzialna za północne Niemcy.

GLS
GLS

Czytaj też: DPD chce dostarczać paczki koleją na dużo szerszą skalę

Transport kolejowy bardziej eko

W celu realizacji projektu pilotażowego GLS współpracuje z Kombiverkehr KG, dostawcą transportu intermodalnego w Niemczech i Europie. Firma z Frankfurtu umożliwia GLS rezerwację bezpłatnych miejsc parkingowych dla poszczególnych kontenerów, które następnie są transportowane za pośrednictwem sieci kolejowej. Oba miasta dzieli 440 kilometrów, a GLS szacuje, że jedna podróż w obie strony pociągiem zmniejsza emisję o 350 kilogramów CO2 na jeden kontener.

Temat zrównoważonego rozwoju odgrywa coraz większą rolę dla naszych klientów i partnerów. W połączeniu z naszymi własnymi celami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju, chętnie podążamy innowacyjnymi ścieżkami i wypełniamy naszą odpowiedzialność wobec społeczeństwa – mówi Achim Dünnwald, dyrektor operacyjny GLS.

GLS twierdzi, że chce być bezemisyjny do 2045 roku. Pomóc w tym ma ekologiczna flota oraz korzystanie z odnawialnych źródeł energii. Operator już teraz kompensuje całą bieżącą emisję, a do 2025 roku GLS planuje ograniczyć emisyjność przypadającą na jedną przesyłkę. W oficjalnym komunikacie przyznano, że GLS uczestniczy w czterech programach mających na celu zminimalizowanie zmian klimatycznych. Jeden z nich obejmuje ochronę zagrożonej części Amazonii, drugi budowę elektrowni wiatrowej i słonecznej w Indiach.

GLS
GLS

Czytaj też: Powstaje nowa fabryka Paczkomatów InPost

GLS wprowadza nowy program i stawia sobie za cel neutralność klimatyczną do 2045 roku

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button