LotniczyTransport

Argentyński Flybondi otrzymuje ósmy Boeing 737-800NG

Argentyński ultra-tani przewoźnik Flybondi odebrał swój ósmy samolot, Boeing 737-800NG , który może pomieścić 189 pasażerów. Samolot o numerze rejestracyjnym LV-KEH zwiększył flotę linii lotniczej, która obecnie jest drugim co do wielkości operatorem w Argentynie pod względem wielkości floty, zaraz za Aerolíneas Argentinas.

Nowy Boeing dla argentyńskiego przewoźnika Flybondi

Na początku zeszłego tygodnia Flybondi ogłosił, że otrzymał samolot Boeing 737-800NG, który dołączy do floty linii lotniczych po zakończeniu administracyjnych procesów rejestracji i certyfikacji. Samolot otrzyma rejestrację LV-KEH. Flybondi spodziewa się, że zwiększy swoją flotę do dziesięciu i otrzyma dwa dodatkowe samoloty przed końcem roku. Co więcej, już teraz ocenia dalszą rozbudowę swojej floty na pierwsze miesiące 2023 roku.

Samolot przybył na międzynarodowe lotnisko Ezeiza, po locie z Blytheville w stanie Arkansas w Stanach Zjednoczonych (gdzie był przechowywany), z międzylądowaniem w Guayaquil w Ekwadorze. Flybondi leasinguje ten samolot od FTAI Aviation.

Argentyński przewoźnik wykorzysta ten samolot do obsługi lotów komercyjnych do i z kraju Ameryki Południowej. Flybondi zaplanował około 341 lotów tygodniowo od października 2022 r., w tym 21 lotów tygodniowo do Rio de Janeiro i São Paulo Guarulhos, które są jedynymi dwoma międzynarodowymi miejscami docelowymi.

Czytaj też: Linie lotnicze Azji i Pacyfiku znów notują spadek ładunków cargo

Flybondi chce rozwijać swoją flotę

Flybondi jest w trakcie powiększania floty. Dziesięć miesięcy temu linia lotnicza ogłosiła plan inwestycji i rozwoju w Argentynie. Od tego czasu Flybondi wprowadził cztery samoloty i ponad 500 pracowników do różnych obszarów, takich jak piloci, personel pokładowy, pracownicy rampy i profesjonalny personel biurowy. Podobnie, cztery krajowe miejsca zostały dodane do sieci: Ushuaia, Puerto Madryn, El Calafate i Comodoro Rivadavia.

Co więcej, linia lotnicza spodziewa się przybycia dwóch nowych samolotów w tym roku i już ocenia dalszą rozbudowę swojej floty w pierwszych miesiącach 2023 roku.

Po wielu wysiłkach udało nam się sprowadzić do Argentyny nasz ósmy samolot. Każdy nowy członek dołączający do floty przyczynia się do rozwoju gospodarczego kraju i potwierdza nasz plan rozwoju – powiedział dyrektor generalny Flybondi Mauricio Sana.

Linia lotnicza leasinguje samolot

Samolot, który otrzymał Flybondi nie jest nowy i ma ponad 12 lat. Po raz pierwszy został zamówiony w grudniu 1999 roku przez Garuda Indonesia, która otrzymała go w 2010 roku. Garuda Indonesia eksploatowała 737-800NG do 2022 r, uzyskując łącznie około 28 168 godzin lotu.

Średni wiek floty Flybondi wynosi 14 lat. Argentyński tani przewoźnik leasinguje wszystkie swoje samoloty od kilku firm leasingowych, w tym trzy od AerCap, dwa od Constitution Aircraft Leasing i dwa od Macquarie AirFinance.

Linia lotnicza działa głównie na rynku krajowym i ma około 18% udziału w rynku krajowych pasażerów w Argentynie i 5% w segmencie międzynarodowym. Flybondi lata obecnie do 17 krajowych miejsc docelowych (Buenos Aires, Bariloche, Corrientes, Córdoba, Jujuy, Mendoza, Neuquén, Posadas, Iguazú, Salta, Santiago del Estero, Trelew, Tucumán, Puerto Madryn, Ushuaia, El Calafate i Comodoro Rivadavia), oraz dwie międzynarodowe miejsca (Rio de Janeiro i São Paulo). W grudniu wznowi loty do Florianopolis.

Czytaj też: Brazylia, czyli głód, duże nierówności oraz niski wzrost gospodarczy

Linie Croatia Airlines zamówiły 6 samolotów Airbus A220

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button