LotniczyTransport

Linie lotnicze Azji i Pacyfiku znów notują spadek ładunków cargo

Linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku odnotowały w sierpniu kolejny miesiąc spadku przewozów cargo, ze względu na presję rynkową, która osłabiła popyt na przesyłki lotnicze. Region APAC już od marca odnotowuje spadki ilości ładunków po 14 wcześniejszych miesiącach wzrostu. 

Linie lotnicze Azji i Pacyfiku z kolejnymi spadkami

Stowarzyszenie Linii Lotniczych Azji i Pacyfiku (AAPA) z siedzibą w Kuala Lumpur poinformowało, że linie lotnicze regionu Azji i Pacyfiku odnotowały spadek popytu na międzynarodowe ładunki lotnicze – mierzony w tonokilometrach (FTK) o 7,9% rok do roku w porównaniu z tym samym miesiącem w 2021 roku.

Dzieje się tak, ponieważ linie lotnicze regionu APAC już od marca odnotowują spadki ilości ładunków po 14 wcześniejszych miesiącach wzrostu. W lipcu ubiegłego roku linie lotnicze Azji i Pacyfiku odnotowały spadek popytu o 11,6% rok do roku.

Popyt na eksport osłabł, co jeszcze bardziej stłumiło rynki lotnicze cargo skomentował Subhas Menon, dyrektor generalny AAPA.

AAPA dodała, że oferowana pojemność ładunkowa zwiększyła się jednak o 5,2%, dzięki trwającemu ożywieniu w komercyjnych operacjach pasażerskich, co zwiększyło dostępną na rynku przestrzeń ładunkową. W rezultacie doprowadziło to do gwałtownego spadku średniego międzynarodowego współczynnika załadunku o 9,5 punktu procentowego do 66,4% w sierpniu. Sierpniowe wyniki w zakresie cargo kontrastują z ożywieniem w zakresie liczby pasażerów w regionie w tym miesiącu.

Czytaj też: Virgin Atlantic przestaje oferować loty do Hongkongu

Zwiększony popyt na przewozy pasażerskie

AAPA zauważyła, że sierpniowe dane pokazują „solidne ożywienie” na rynkach międzynarodowych pasażerów lotniczych, ponieważ spiętrzony popyt na podróże nadal napędza wzrost, pomimo coraz trudniejszych warunków gospodarczych na świecie. W sierpniu linie lotnicze regionu przewiozły łącznie 13,1 mln pasażerów międzynarodowych, w porównaniu z zaledwie 1,4 mln odnotowanymi w tym samym miesiącu w ubiegłym roku.

Po ponad dwóch bolesnych latach w pandemii, przewoźnicy z regionu w końcu zaczynają widzieć pewną ulgę dzięki ciągłemu wzrostowi przychodów z lotów pasażerskich, nawet jeśli biznes cargo pozostaje osłabiony. Chociaż presja kosztowa spowodowana wysokimi cenami paliwa lotniczego i słabą walutą nie ustąpiła, odbicie na rynkach turystycznych pomoże w poprawieniu wyników regionalnych linii lotniczych – powiedział Subhas Menon.

W obliczu coraz bardziej ponurych prognoz makroekonomicznych zniesienie ograniczeń w podróżowaniu na głównych rynkach północnoazjatyckich – w Japonii, Korei Południowej i Hongkongu – przyspieszy tempo powrotu branży, natomiast pełnego ożywienia nie należy się spodziewać, dopóki Chiny również się nie otworzą. Współpraca wszystkich zainteresowanych stron jest kluczem do ułatwienia płynnego ożywienia w podróżach lotniczych – dodał szef AAPA.

Czytaj też: Azjatycki Bank Rozwoju obniża prognozę wzrostu dla rozwijających się gospodarek Azji

Meksykańskie wojsko chce założyć własną linię lotniczą

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button