IntermodalnyTransport

Poziom wody w Renie trochę wzrósł, ale raczej nie na długo

Poziom wody w Renie w Niemczech wzrósł po ostatnich deszczach, ale eksperci spodziewają się, że w najbliższych dniach znów opadnie, a prognozy pogody przewidują głównie suche dni.

Wzrósł poziom wody w Renie

Tygodnie wysokich temperatur i niewielkich opadów deszczu obniżyły poziom wody w Renie, głównej niemieckiej arterii transportowej, powodując opóźnienia w transporcie i podnosząc koszty frachtu. Płytka woda zmusiła niektóre statki towarowe do pływania przy tylko 25% załadunku, zwiększając koszty dla właścicieli ładunków, którzy potrzebowali więcej statków, aby dostarczyć zaopatrzenie. Zakłócenia te mogą spowodować obniżenie wzrostu gospodarczego w Niemczech o pół punktu procentowego w tym roku.

Poziom wody w punkcie przeładunkowym Kaub koło Koblencji wynosił w środę 1,20 metra, podczas gdy w piątek było to tylko 32 centymetry. Statki potrzebują około 1,5 metra referencyjnej linii wodnej Kaub, aby płynąć z pełnym obciążeniem.

Przy prognozowanej w dużej mierze suchej pogodzie w następnym tygodniu, oczekuje się, że poziom wody ponownie gwałtownie spadnie. My operatorzy statków oddychamy z ulgą, ale tylko tymczasowo. (…) Potrzebujemy trwałych wzrostów poziomu wody, aby normalnie funkcjonować – powiedział Roberto Spranzi, dyrektor spółdzielni żeglugowej DTG, która obsługuje około 100 statków towarowych na Renie.

Czytaj też: Susza w Chinach. Wstrzymano pracę niektórych fabryk, wprowadzono racjonowanie energii

Zakłócenia transportu

Ren to główny śródlądowy szlak transportowy w Europie, a w szczególności w Niemczech. Rzeką transportowane są różne towary, w tym produkty chemiczne, zboże i węgiel. Główny koncern naftowy Shell poinformował, że musi obniżyć produkcję w swojej niemieckiej rafinerii w Nadrenii, która wytwarza paliwa, olej opałowy i produkty petrochemiczne, po zakłóceniach w transporcie, spowodowanych niskim poziomem Renu. Również przedsiębiorstwo transportu rzecznego Contargo ogłosiło, że jego łodzie nie są w stanie bezpiecznie żeglować i w związku z tym rozważa zawieszenie żeglugi na Renie.

Wcześniej, przez niski poziom wody w Renie, przewoźnicy musieli zmniejszać ciężar ładunków, przez co do przetransportowania takiej samej ilości towaru potrzeba było więcej barek. Przez takie działania rosły oczywiście koszty transportu. Potencjalne całkowite zawieszenie żeglugi na Renie tylko pogorszy sytuację.

Czytaj też: Niemcy rozważają zawieszenie żeglugi na Renie. Rzeka wysycha

Niski poziom wody w Dunaju odsłonił wraki nazistowskich okrętów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button