Niemiecka firma transportowa Contargo rozważa zawieszenie żeglugi na Renie. Przedsiębiorstwo poinformowało, że przy tak niskim poziomie wody w Renie, jego łodzie nie są w stanie bezpiecznie żeglować. Ren to główny śródlądowy szlak transportowy w Europie, a w szczególności w Niemczech. Rzeką transportowane są różne towary, w tym produkty chemiczne, zboże i węgiel.
Contargo rozważa zawieszenie żeglugi na Renie
Ren znajduje się na progu nieżeglowności z powodu przedłużającej się suszy w Niemczech. Wstępne ostrzeżenie wydano w lipcu 2022 roku, a w połowie sierpnia poziom wody spadł już poniżej minimalnego progu 40 centymetrów w Kaub, położonym około trzydziestu kilometrów na południe od Koblencji i uznawanym za jeden z krytycznych węzłów nawigacyjnych. 16 sierpnia poziom wody wynosił już tylko 31 centymetrów i ma się utrzymać przez cały tydzień. Już 13 sierpnia przedsiębiorstwo transportu rzecznego Contargo ogłosiło, że jego łodzie nie są w stanie bezpiecznie żeglować i w związku z tym rozważa zawieszenie żeglugi na Renie.
W nocie firma poinformowała klientów, że w takim przypadku rozładuje kontenery w jednym ze swoich terminali wzdłuż rzeki i zleci ich transport na różne sposoby. Jeśli dolny Ren pozostanie żeglowny, kontenery będą transportowane między terminalami na górnym i środkowym Renie a terminalami na dolnym Renie pociągami i ciężarówkami. Firma zaznaczyła jednak, że jej „możliwości transportowe są ograniczone”.
Koncentrujemy się na Odrze – na potrzebie jej ochrony i możliwościach rozwoju. Dzisiaj zaatakowały na prorządowe trolle zarzucając nam, że nie jesteśmy za rozwojem kanału Odra-Dunaj. I że płacą nam za to Niemcy. Spójrzcie na Loarę i Ren. Pobudka! pic.twitter.com/3j4USlzoB4
— Czas na Odrę! (@OdraRiver) August 15, 2022
August 08, 2022 Update: Drought hits the Waal (in the Netherlands), the main Dutch branch of the River Rhine – has dropped below the bottom marker on a bridge at Nijmegen. #Waal #Netherlands #Today #PR pic.twitter.com/lP5nTqKJ8d
— Amir Alhaj | ASM | International PR Consultant (@AmirAlhaj_ph) August 8, 2022
Czytaj też: Niemieckie pociągi z węglem otrzymają pierwszeństwo na torach
Koszty transportu rosną
Contargo ostrzega również, że „ze względu na trudną sytuację, nie może już zagwarantować dotrzymania wszystkich terminów i że zgodnie z Ogólnymi Warunkami Handlowymi w przypadku poziomu wody poniżej 81 cm w Kaub i 181 cm w Duisburg-Ruhrort nie ma już obowiązku transportu”.
Pragniemy również zwrócić uwagę, że nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za koszty, które mogą wynikać z opóźnień w dostawie / odbiorze Państwa kontenerów. Sytuację komplikują zatory w portach w Antwerpii i Rotterdamie, które powodują opóźnienia rzędu 30 godzin w pierwszym przypadku i 56 godzin w drugim – poinformowała firma.
Ren to główny śródlądowy szlak transportowy w Europie, a w szczególności w Niemczech. Rzeką transportowane są różne towary, w tym produkty chemiczne, zboże i węgiel. Wcześniej, przez niski poziom wody w rzece, przewoźnicy musieli zmniejszać ciężar ładunków, przez co do przetransportowania takiej samej ilości towaru potrzeba było więcej barek. Przez takie działania rosły oczywiście koszty transportu. Całkowite zawieszenie żeglugi na Renie tylko pogorszy sytuację.
Never seen the water levels this low #nijmegen #waal #rhine pic.twitter.com/LTHUr2808M
— Sander Hermsen (@sanderhermsen) August 10, 2022
Czytaj też: Susza w Chinach. Wstrzymano pracę niektórych fabryk, wprowadzono racjonowanie energii
Znajdziesz nas w Google NewsW Polsce nawet samochody elektryczne szkodzą klimatowi [BADANIE]
4 Komentarze