IntermodalnyTransport
Gorące newsy

Niemcy rozważają zawieszenie żeglugi na Renie. Rzeka wysycha

Niemiecka firma transportowa Contargo rozważa zawieszenie żeglugi na Renie. Przedsiębiorstwo poinformowało, że przy tak niskim poziomie wody w Renie, jego łodzie nie są w stanie bezpiecznie żeglować. Ren to główny śródlądowy szlak transportowy w Europie, a w szczególności w Niemczech. Rzeką transportowane są różne towary, w tym produkty chemiczne, zboże i węgiel.

Contargo rozważa zawieszenie żeglugi na Renie

Ren znajduje się na progu nieżeglowności z powodu przedłużającej się suszy w Niemczech. Wstępne ostrzeżenie wydano w lipcu 2022 roku, a w połowie sierpnia poziom wody spadł już poniżej minimalnego progu 40 centymetrów w Kaub, położonym około trzydziestu kilometrów na południe od Koblencji i uznawanym za jeden z krytycznych węzłów nawigacyjnych. 16 sierpnia poziom wody wynosił już tylko 31 centymetrów i ma się utrzymać przez cały tydzień. Już 13 sierpnia przedsiębiorstwo transportu rzecznego Contargo ogłosiło, że jego łodzie nie są w stanie bezpiecznie żeglować i w związku z tym rozważa zawieszenie żeglugi na Renie.

W nocie firma poinformowała klientów, że w takim przypadku rozładuje kontenery w jednym ze swoich terminali wzdłuż rzeki i zleci ich transport na różne sposoby. Jeśli dolny Ren pozostanie żeglowny, kontenery będą transportowane między terminalami na górnym i środkowym Renie a terminalami na dolnym Renie pociągami i ciężarówkami. Firma zaznaczyła jednak, że jej „możliwości transportowe są ograniczone”.

Czytaj też: Niemieckie pociągi z węglem otrzymają pierwszeństwo na torach

Koszty transportu rosną

Contargo ostrzega również, że „ze względu na trudną sytuację, nie może już zagwarantować dotrzymania wszystkich terminów i że zgodnie z Ogólnymi Warunkami Handlowymi w przypadku poziomu wody poniżej 81 cm w Kaub i 181 cm w Duisburg-Ruhrort nie ma już obowiązku transportu”.

Pragniemy również zwrócić uwagę, że nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za koszty, które mogą wynikać z opóźnień w dostawie / odbiorze Państwa kontenerów. Sytuację komplikują zatory w portach w Antwerpii i Rotterdamie, które powodują opóźnienia rzędu 30 godzin w pierwszym przypadku i 56 godzin w drugim – poinformowała firma.

Ren to główny śródlądowy szlak transportowy w Europie, a w szczególności w Niemczech. Rzeką transportowane są różne towary, w tym produkty chemiczne, zboże i węgiel. Wcześniej, przez niski poziom wody w rzece, przewoźnicy musieli zmniejszać ciężar ładunków, przez co do przetransportowania takiej samej ilości towaru potrzeba było więcej barek. Przez takie działania rosły oczywiście koszty transportu. Całkowite zawieszenie żeglugi na Renie tylko pogorszy sytuację.

Czytaj też: Susza w Chinach. Wstrzymano pracę niektórych fabryk, wprowadzono racjonowanie energii

W Polsce nawet samochody elektryczne szkodzą klimatowi [BADANIE]

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button