MorskiTransport

HMM zainwestuje 11,5 mld dolarów, by zwiększyć zdolności przewozowe

HMM Co Ltd, największa południowokoreańska firma żeglugi kontenerowej pod względem sprzedaży, poinformowała w czwartek, że planuje zainwestować 15 bilionów wonów (11,46 miliarda dolarów) w ciągu najbliższych pięciu lat, aby znacznie zwiększyć swoje zdolności przewozowe. Plan inwestycyjny jest realizowany w warunkach globalnego zatłoczenia portów i zakłóceń łańcucha dostaw.

HMM planuje zwiększyć swoje zdolności przewozowe

HMM planuje zwiększyć swoje zdolności przewozowe do 1,2 miliona TEU z obecnych 820 000 TEU do 2026 roku i zwiększyć liczbę masowców z 29 do 55. Południowokoreańska firma, która w 2016 roku oddzieliła się od południowokoreańskiego konglomeratu Hyundai Group, planuje również inwestycje w terminale i obiekty logistyczne.

Firma będzie nadal rozwijać usługi przyjazne dla środowiska, aby osiągnąć neutralność węglową w 2050 roku i zbadać możliwość zamówienia statków wykorzystujących paliwa alternatywne w przyszłości. HMM podejmie również wysiłki badawczo-rozwojowe w całym przedsiębiorstwie w zakresie wykorzystania paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla we współpracy z podmiotami przemysłowymi – przekazała firma w swoim komunikacie.

Czytaj też: Chińczycy oddali do użytku największy kontenerowiec na świecie

Długoterminowa strategia firmy

HMM uruchomiło niedawno „Hi Quote”, internetową platformę sprzedaży opartą na własnych możliwościach technologicznych. HMM planuje zintegrować swoją sieć logistyki śródlądowej z Hi Quote i zastosować rozwiązania w zakresie stawek frachtowych zasilane sztuczną inteligencją w późniejszym terminie.

Naszą strategią jest zapewnienie stałego wzrostu HMM w ramach nowej wizji – globalnej wiodącej firmy generującej zrównoważoną wartość dla świata. Będziemy nadal wzmacniać nasze wysiłki na rzecz wkładu w globalną społeczność – powiedział Kim Kyung Bae, prezes i dyrektor generalny HMM.

HMM odnotował najlepsze w historii zyski kwartalne w I kwartale 2022 r. dzięki wyższym stawkom frachtowym. Plan inwestycyjny jest realizowany w warunkach globalnego zatłoczenia portów, które, jak przewidują dyrektorzy logistyki, utrzyma się co najmniej do początku 2023 r., ponieważ pandemia COVID-19 wydłuża czas dostawy statków, a konflikt rosyjsko-ukraiński i blokady w Szanghaju zakłócają łańcuchy dostaw. Według Maersk, największego na świecie przedsiębiorstwa żeglugi kontenerowej, koszty transportu morskiego wzrosły o 25%-30% od początku pandemii z powodu presji inflacyjnej, która prawdopodobnie nie ustąpi w najbliższym czasie.

Czytaj też: Port Gdańsk największym portem kontenerowym na Bałtyku

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button