MorskiTransport

Południowokoreański gigant zamawia ekologiczne kontenerowce

HMM intensywnie inwestuje w alternatywne paliwa dla swoich statków

Południowokoreański gigant żeglugowy HMM przygotowuje zamówienie na nowe kontenerowce napędzane metanolem. HMM ogłosił w lipcu, że przeznaczy 11,3 miliarda dolarów na przyszłe inwestycje, w tym rozbudowę swoich ekologicznych statków z obecnych 820 000 TEU do 1,2 miliona TEU do 2026 roku.

HMM zamawia nowe kontenerowce napędzane metanolem

Prawdopodobnymi kandydatami do budowy nowych statków będą koreańskie potęgi przemysłu stoczniowego, co byłoby zgodne ze strategią rządu koreańskiego, polegającą na połączeniu sektorów żeglugi i budownictwa okrętowego. Według doniesień, HMM zaprosił do składania ofert czterech rodzimych stoczniowców: Hyundai Heavy Industries (HHI), Samsung Heavy Industries (SHI), Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) oraz HJ Shipbuilding and Construction, i to najprawdopodobniej któraś z tych firm zbuduje nowe kontenerowce napędzane metanolem. Stoczniowcy zostali poproszeni o podanie najlepszych cen za partię do dziewięciu statków o pojemności 8 000 TEU, napędzanych metanolem, które mają zostać dostarczone w latach 2025-2026.

Badamy możliwość zabezpieczenia kontenerowców wykorzystujących paliwa alternatywne, w tym kontenerowców zasilanych metanolem, zgodnie z naszą średnio- i długoterminową strategią ogłoszoną w lipcu tego roku – potwierdził rzecznik HMM.

HMM idzie w ślady swoich europejskich i azjatyckich odpowiedników. Maersk, CMA CGM i COSCO już dawno uznały, że metanol będzie odpowiednim paliwem dla ich statków, które pomoże im obniżyć emisje. Technologia silników na metanol jest sprawdzona, samo paliwo jest stosunkowo łatwe w eksploatacji, a wyzwania związane z bezpieczeństwem zostały uznane za możliwe do pokonania, co oznacza, że procedura bunkrowania jest stosunkowo prostsza i tańsza w porównaniu z amoniakiem. Co więcej, metanol jest biodegradowalny, co jest kolejną zaletą w przypadku wycieku paliwa, gdyż nie będzie on szkodliwy dla środowiska morskiego.

Czytaj też: HMM zainwestuje 11,5 mld dolarów, by zwiększyć zdolności przewozowe

Inwestycje w zielone paliwa

HMM intensywnie inwestuje w alternatywne paliwa dla swoich statków, ponieważ dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku. W zeszłym roku HMM powitało we flocie HMM Nuri, czyli pierwszy z ośmiu kontenerowców napędzanych LNG, o pojemności 16 000 TEU. Po dostawie podpisano kontrakt z DSME i HHI na dwanaście kolejnych kontenerowców o pojemności 13 000 TEU. Kontrakt opiewa na 1,57 mld dolarów, a w ramach umowy DSME i HHI zbudują po sześć statków, których dostawa planowana jest na pierwszą połowę 2024 r. Wszystkie statki zostaną wyposażone w płuczki hybrydowe i będą przystosowane do obsługi LNG.

Firma badała również zalety biopaliwa na swoich statkach podczas próbnych rejsów przeprowadzonych w zeszłym roku. W 2021 roku HMM połączył siły z POSCO, Lotte Global Logistics, Lotte Fine Chemical, Korean Register i KSOE, aby opracować zielony amoniak. W ramach umowy o współpracy, KSOE planuje opracować statek napędzany ekologicznym amoniakiem, który zostanie certyfikowany przez Korean Register, a HMM i Lotte Global Logistics będą odpowiedzialne za testowanie i eksploatację statku.

Czytaj też: Mimo wysiłków ekologów, emisje UE nadal rosną

Maersk zamawia duże kontenerowce na zielony metanol

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button