DrogowyTransport

Tunel pod Ursynowem: od otwarcia przejechało nim już 10 mln samochodów

Od grudnia 2021 roku, gdy otworzono najdłuższy w Polsce tunel pod Ursynowem, trasą przejechało prawie 10 mln samochodów. 

Najdłuższy tunel w Polsce pod Ursynowem

Ostatni fragment S2 Południowej Obwodnicy Warszawy wpłynął na czas transportu przez Warszawę, znacznie go skracając. GDDKiA podał, że:

Obecna statystyka nieco różni się od tej, którą podawaliśmy w kwietniu br. Mianowicie minimalnie więcej kierowców jeździ w kierunku Poznania (ponad 5 milionów) niż w stronę Terespola (prawie 5 milionów).

Problemem pozostaje jednak nieprzestrzeganie przepisów dot. dopuszczalnej prędkości. Na wskazanym odcinku notorycznie zdarza się, że kierowcy przekraczają prędkość. Warto przypomnieć, że w tunelu można poruszać się maksymalnie 80 km/h. Ponadto według wytycznych nie powinno się zmieniać pasa ruchu oraz zatrzymywać pojazdu. Ważne, aby zachować odpowiedni odstęp od poprzedzającego samochodu. Pomimo nagminnego łamania przepisów, nie odnotowano w tunelu żadnego wypadku.

 

Zobacz także: Warszawa: Najdłuższy tunel w Polsce nareszcie otwarty. Ile ma metrów?

Tunel wyłączony dla przewozu materiałów niebezpiecznych

Pracownicy Centrum Zarządzania Tunelem monitorują sytuację na drodze 24 godziny na dobę. Wewnątrz tunelu i na wlotach zainstalowano łącznie 134 kamery. System dozoru ma zdolność automatycznego wykrywania pieszego w tunelu, kierowcy jadącego pod prąd czy zatrzymanego pojazd. Dostęp do monitoringu mają również Komenda Stołeczna Policji oraz Centrum Bezpieczeństwa m.st. Warszawa.

Obiekt zyskał kategorię E. Przez tunel nie mogą przejeżdżać pojazdy przewożące materiały niebezpieczne. Jak informuje GDDKiA, decyzję tę podjęto na podstawie ekspertyz. Postanowienie jest również zgodne z opinią Urzędnika Zabezpieczenia Tunelu i Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej. Podczas wprowadzania zakazu wzięto pod uwagę lokalizację tunelu, a więc w jednej z najbardziej zaludnionych dzielnic stolicy oraz brak niezbędnej infrastruktury do przeprowadzania działań operacyjnych.

Zobacz także: Najdłuższy podwodny tunel na świecie coraz bliżej. Połączy Helsinki i Tallinn

Tunel pod Ursynowem został wyposażony w inteligentny system czujników dokonujących pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Ponadto pod ziemią znajdują się: system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne.

W Chinach otwarto najdłuższy podwodny tunel autostradowy na świecie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button