FM Logistic
MorskiTransport

Ratownicy rozpoczęli usuwanie kontenerów z Ever Forward

Ratownicy rozpoczęli usuwanie kontenerów z osiadłego na mieliźnie kontenerowca Ever Forward, próbując w ten sposób zredukować obciążenie statku przed kolejną próbą jego uwolnienia. Operacja rozładunku jest następstwem kilku nieudanych prób pogłębienia i odholowania statku o długości 1095 stóp, który 13 marca utknął w błocie poza kanałem Craighill w Zatoce Chesapeake.

Ratownicy rozpoczynają usuwanie kontenerów z Ever Forward

Barki z dźwigiem usuną część kontenerów z lewej i prawej burty statku o pojemności 12 000 TEU. Kontenery zostaną następnie przetransportowane z powrotem do pierwotnego miejsca załadunku, czyli terminalu morskiego Seagrit w Baltimore, gdzie zostaną rozładowane. Według Straży Przybrzeżnej kontenerowiec zarejestrowany w Hongkongu przewozi 4964 kontenery z ogólnymi towarami suchymi, a ze względów bezpieczeństwa usuwanie kontenerów będzie prowadzone wyłącznie w godzinach dziennych.

Po usunięciu wymaganej liczby kontenerów, holowniki spróbują ponownie przetransportować statek na głęboką wodę. Straż przybrzeżna twierdzi, że spodziewa się, iż operacja usuwania kontenerów potrwa około dwóch tygodni, choć na ten czas mogą wpłynąć warunki pogodowe i inne zmienne. Dyrektor wykonawczy Portu Baltimore William Doyle powiedział, że pogoda spowolniła działania związane z usuwaniem kontenerów w niedzielę. Według Doyle’a do tej pory do terminalu Seagirt dostarczono 43 kontenery, a w poniedziałek po południu dwie kolejne barki przyjęły po 20-23 kontenery.

Czytaj też: Kolejne problemy statku Ever Given. Tym razem nie zawinął do Hamburga

Ever Forward osiadł na mieliźnie w marcu

Ever Forward o pojemności 12 000 TEU utknął na mieliźnie poza kanałem Craighill po opuszczeniu Baltimore wieczorem 13 marca. Trwa dochodzenie w sprawie przyczyn tego zdarzenia. Natychmiast po incydencie Evergreen uruchomił swój plan reagowania kryzysowego i wyznaczył ratownika Donjon-Smit do przeprowadzenia podwodnych inspekcji i zaprojektowania planu refloatingu.

Statek nie blokuje ruchu statków, nie ma doniesień o rannych, uszkodzeniach statku lub jego ładunku, nie ma też informacji o wycieku paliwa lub zanieczyszczeniu środowiska. Według danych amerykańskiej straży przybrzeżnej statek zarejestrowany w Hongkongu przewozi 4964 kontenery z drobnicą suchą. Straż przybrzeżna poinformowała, że zespół reagowania nadal monitoruje statek pod kątem oznak zanieczyszczenia. Do tej pory nie zgłoszono żadnych. 500-jardowa strefa bezpieczeństwa wokół statku będzie obowiązywać przez cały czas trwania operacji, a przyległy kanał żeglugowy pozostanie nienaruszony.

Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button