Info z rynkuIntralogistykaTransport

Kolejne problemy statku Ever Given. Tym razem nie zawinął do Hamburga

Kontenerowiec Ever Given, który opuścił wody egipskie 13 lipca, nie zawinie do portu w Hamburgu „z powodu obaw dotyczących bezpieczeństwa żeglugi”. Wynika to z oficjalnego oświadczenia operatora statku Evergreen. Czy załodze udało się dostać do miejsca docelowego?

Ever Given znowu napotkał problemy. Co się dzieje ze statkiem Evergiven?

Jak informuje portal Offshore Energy, Ever Given ponownie napotkał problemy od momentu utknięcia w Kanale Sueskim 23 marca. Tym razem nie pozwolono mu wyładować towarów w Hamburgu ze względów „naruszenia bezpieczeństwa”. W wyniku tego, statek zostanie rozładowany w Rotterdamie i przeładowany do portu docelowego.

Evergreen zaznaczył, że „statek postępuje zgodnie z wytycznymi przedstawionymi w jego świadectwie zdolności żeglugowej”. Załodze polecono, aby płynęła z mniejszą prędkością i zawinęła tylko do Rotterdamu i Felixstowe.

Ponadto firma ogłosiła, że koordynuje działania z operatorami terminali w zakresie ustaleń dotyczących miejsca postoju. Będzie również utrzymywała z nimi ścisły kontakt, aby zapewnić możliwość rozładunku kontenerów tak szybko, jak to możliwe po przybyciu statku.

Spółka poinformowała, że koordynuje działania z operatorami terminali w zakresie organizacji miejsc postojowych. Firma spodziewa się rozładować ładunek w terminalu Euromax w Rotterdamie już 2 sierpnia.

To kolejne problemy Ever Given mimo że zaledwie tydzień ostatnio załodze udało się wydostać z aresztu egipskiego. Statek przetrzymywano przez 3 miesiące na wniosek lokalnych władz. Na pokładzie było ponad 18 tysięcy kontenerów i towar warty ponad 775 mln dolarów.

Tym samym zablokował ruch tranzytowy w obydwie strony i spowodował straty rzędu milionów dolarów. Szlak wodny, które według ekspertów jest wyceniany na ponad 9 mld dziennie – został przyblokowany na ponad tydzień.

Trzech członków Ever Given wraca do domu. Reszta ma mniej szczęścia

W wyniku incydentu władze egipskie domagały się odszkodowania w wysokości niemal 1 mld dolarów. Jednakże w ostatnich tygodniach dzięki negocjacjom obie strony zgodziły się do wypłaty odszkodowania w wysokości 500 mln dolarów. Warto jednak dodać, że ostateczna wysokość nie jest znana.

Tymczasem przed wyruszenie w drogę, kontenerowiec przeszedł inspekcje bezpieczeństwa w porcie Said, na północnym krańcu Kanału Sueskiego.

Kontenerowiec Ever Given o pojemności 20.000 TEU wznowił rejs do Rotterdamu, kiedy otrzymał oficjalną zgodę do opuszczenia kanału od Suez Canal Authority (SCA).

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button