MorskiTransport

Chiny i USA stworzą pierwszy na świecie zielony korytarz żeglugowy

Los Angeles i Szanghaj ogłosiły partnerstwo miast, portów, firm żeglugowych i sieci właścicieli ładunków w celu stworzenia pierwszego w swoim rodzaju ekologicznego korytarza żeglugowego. Zielony korytarz żeglugowy powstanie na jednej z najbardziej ruchliwych na świecie tras żeglugi kontenerowej.

Na Pacyfiku powstanie zielony korytarz żeglugowy

Partnerstwo, zwołane przez C40 Cities i porty w Szanghaju i Los Angeles, obejmujące kluczowych interesariuszy z branży morskiej, zgodziło się pracować nad inicjatywą utworzenia korytarza ekologicznej żeglugi. Zielony korytarz żeglugowy ma na celu obniżenie emisyjności przepływu towarów pomiędzy największymi portami w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Partnerstwo zobowiązało się do dostarczenia do końca 2022 r. planu wdrożenia zielonego korytarza, który będzie zawierał zarys sposobu dalszego obniżania emisyjności tego kluczowego korytarza żeglugi morskiej.

Współpraca międzynarodowa ma zasadnicze znaczenie dla dekarbonizacji globalnych łańcuchów dostaw. Z niecierpliwością czekamy na możliwość współpracy z Shanghai Municipal Transportation Commission, Shanghai International Port Group, wiodącymi liniami żeglugowymi i głównymi właścicielami ładunków w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w morskim łańcuchu dostaw. Nadszedł czas, aby rozpocząć tę ważną pracę – powiedział Gene Seroka, dyrektor wykonawczy Portu Los Angeles.

Kluczowe cele dekarbonizacji dla partnerstwa na rzecz zielonego korytarza żeglugowego obejmują:

  • stopniowe wprowadzanie statków o niskiej, bardzo niskiej i zerowej emisji dwutlenku węgla, z pierwszymi na świecie bezemisyjnymi kontenerowcami transpacyficznymi, wprowadzonymi do 2030 r. przez wykwalifikowane i chętne linie żeglugowe,
  • opracowanie najlepszych praktyk w zakresie zarządzania, które pomogą ograniczyć emisje i zwiększyć wydajność wszystkich statków korzystających z tego międzynarodowego korytarza handlowego,
  • zmniejszenie emisji w łańcuchu dostaw z działalności portowej, poprawa jakości powietrza w portach w Szanghaju i Los Angeles oraz w przyległych społecznościach.

Czytaj też: Dekarbonizacja transportu morskiego nadejdzie szybciej, niż oczekiwano

Zielony korytarz żeglugowy pomoże w dekarbonizacji branży

Zielony korytarz żeglugowy powstanie dzięki partnerstwu miasta Szanghaj, miasta Los Angeles, Portu Szanghaj (za pośrednictwem Szanghajskiej Komisji Transportu Miejskiego), Port Los Angeles i C40 Cities. Wśród partnerów uczestniczących w tym przedsięwzięciu są A.P. MollerMaersk, CMA CGM, Shanghai International Ports Group (SIPG), COSCO Shipping Lines, Inicjatywa Dekarbonizacji Żeglugi Instytutu Aspen, Cargo Owners for Zero Emission Vessels (coZEV) oraz Centrum Współpracy Technologii Morskich – Azja.

Instytut Aspen jest dumny, że może wspierać tę ważną międzynarodową współpracę. Dzięki naszej inicjatywie na rzecz dekarbonizacji żeglugi i naszej roli jako podmiotu wspierającego inicjatywę „Cargo Owners for Zero Emission Vessels” (właściciele ładunków dla statków o zerowej emisji), z niecierpliwością czekamy na współpracę z naszymi partnerami, aby pomóc w uruchomieniu pierwszych statków napędzanych paliwami o zerowej emisji gazów cieplarnianych w całym cyklu życia, wzdłuż tego kluczowego szlaku żeglugowego oraz aby uczynić projekt zielonego korytarza wzorem sukcesu dla reszty świata – powiedział Dan Porterfield, prezes i dyrektor generalny Instytutu Aspen.

Światowy przemysł żeglugowy jest odpowiedzialny za 3% globalnej emisji gazów cieplarnianych. Oczekuje się, że do 2050 r. emisje gazów cieplarnianych z żeglugi na całym świecie podwoją się. Uważa się, że zielony korytarz żeglugowy ma kluczowe znaczenie dla umożliwienia wczesnego przyjęcia długoterminowych rozwiązań w zakresie dekarbonizacji dla żeglugi międzynarodowej, zwłaszcza na głównych trasach.

Przyspieszenie wysiłków na rzecz dekarbonizacji sektora żeglugi jest pilną koniecznością, jeśli chcemy ograniczyć globalne ocieplenie do 1,5°C. Mamy nadzieję, że dzięki zwołaniu międzynarodowej koalicji i stworzeniu skalowalnego i możliwego do powielania modelu dla innych miast, ta przełomowa inicjatywa dotycząca zielonych korytarzy żeglugowych będzie katalizatorem działań na skalę globalną – zauważył Mark Watts, dyrektor wykonawczy C40 Cities.

Maersk inwestuje w paliwa przyszłości od Prometheus Fuels

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Back to top button