Port Long Beach dołączył do Zielonego Korytarza Żeglugowego Szanghaj – Los Angeles, partnerstwa C40 Cities, portów, firm żeglugowych i właścicieli ładunków, którego celem jest stworzenie bezemisyjnego szlaku handlowego przez Pacyfik.
Port Long Beach rozpoczyna współpracę z Szanghajem
Port Long Beach dołączył do Zielonego Korytarza Żeglugowego Szanghaj – Los Angeles. Zielony Korytarz Żeglugowy, ogłoszony po raz pierwszy w styczniu przez C40 Cities, porty w Szanghaju i Los Angeles oraz kluczowych interesariuszy z branży morskiej, będzie dużym krokiem w kierunku dekarbonizacji żeglugi pomiędzy najbardziej ruchliwymi portami w Chinach i Stanach Zjednoczonych. C40 Cities to sieć wiodących miast świata, które pracują nad podjęciem pilnych działań koniecznych do stawienia czoła kryzysowi klimatycznemu i stworzenia przyszłości, w której wszyscy i wszędzie będą mogli się rozwijać.
Partnerstwo zamierza współpracować, aby osiągnąć te cele, poprzez opracowanie do końca 2022 r. „Planu realizacji zielonego korytarza żeglugowego”, który będzie zawierał rezultaty, cele i pośrednie etapy oraz role uczestników. Kluczowe cele dekarbonizacji dla partnerstwa Zielonego Korytarza Żeglugowego obejmują:
- Stopniowe wprowadzanie statków o niskim, bardzo niskim i zerowym poziomie emisji dwutlenku węgla do 2020 r., a pierwsze na świecie bezemisyjne kontenerowce transpacyficzne zostaną wprowadzone do 2030 r. przez wykwalifikowane i chętne linie żeglugowe.
- Opracowanie najlepszych praktyk zarządzania, które pomogą ograniczyć emisje i poprawić wydajność wszystkich statków korzystających z tego międzynarodowego korytarza handlowego.
- Zmniejszenie emisji z łańcucha dostaw w wyniku operacji portowych oraz poprawa jakości powietrza w portach w Szanghaju, Los Angeles i Long Beach oraz w przyległych miejscowościach.
Czytaj też: Chiny i USA stworzą pierwszy na świecie zielony korytarz żeglugowy
Port Long Beach przygotowuje się na wzmożony import
Port Long Beach jest jednym z najważniejszych portów morskich na świecie, bramą dla handlu transpacyficznego i pionierem w dziedzinie przepływu towarów i ochrony środowiska. Jako drugi najbardziej ruchliwy kontenerowy port morski w Stanach Zjednoczonych, obsługuje rocznie handel o wartości ponad 200 miliardów dolarów i zapewnia 2,6 miliona miejsc pracy związanych z handlem w całym kraju, w tym 575 000 w południowej Kalifornii.
Kalifornijskie porty spodziewają się wzrostu importu po wyjściu portu w Szanghaju z dwumiesięcznego lockdownu. Eksperci zadają sobie pytanie, czy uwolnienie nagromadzonych towarów nie spowoduje ponownego „zalania” portów Zachodniego Wybrzeża, które niedawno poradziły sobie z potężną falą ładunków wywołanej pandemią.
Czytaj też: Zamówienia internetowe Amazon opóźnione przez lockdown w Chinach
Znajdziesz nas w Google NewsKalifornijskie porty przygotowują się na mocny wzrost importu z Szanghaju
2 Komentarze