DrogowyInfo z rynkuKolejowyTransport

Park Logistyczny Małaszewicze – rozbudowa terminalu granicznego

Chińska Inicjatywa Pasa i Szlaku sprawiła, że rozbudowa portu granicznego Małaszewicze zajdzie szybciej, niż oczekiwano. Park Logistyczny Małaszewicze ma stać się kluczowym punktem przeładunkowym dla towarów transportowanych z Azji.   

Park Logistyczny Małaszewicze – budowa

Pod koniec września Urząd Wojewódzki w Lublinie wydał decyzję o pozwoleniu na budowę Parku Logistycznego Małaszewicze. Plan rozbudowy portu granicznego pozwoli na zwiększenie liczby pociągów odprawianych w terminalu, przez co stanie się on bardziej efektywny. Rozbudowa punktu przeładunkowego jest kluczową decyzją, która wpłynie bezpośrednio na optymalizację procesów logistycznych, o czym pisaliśmy już w zeszłym miesiącu.

Zobacz także: Korytarze transsyberyjskie a rozbudowa portu w Małaszewiczach

Andrzej Sokolewicz, prezesa CARGOTOR sp. z.o.o., powiedział:

W poczuciu głębokiej odpowiedzialności za rozwój wschodniej części naszego kraju i wyrównywanie jej szans w rozwoju i modernizacji – z radością przyjmuję decyzję Wojewody Lubelskiego w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę. Stanowi to kolejny krok w kierunku dalszego umocnienia Państwa Polskiego na terenach stanowiących granicę państwową i granicę zewnętrzną Unii Europejskiej.

Modernizacja portu Maszałewicze

Park Logistyczny Małaszewicze ma powstać na łącznej powierzchni ponad 30 kilometrów kwadratowych. Według projektu ma być największym i najnowocześniejszym hubem przeładunkowym w regionie. Małaszewicze to kluczowe przejście graniczne dla transportu kolejowego między Europą a Azją. To tutaj odprawiane są koleje jadące korytarzami transsyberyjskimi. Prace modernizacyjne sprawią, że Polska zyska miano najważniejszego centrum logistycznego w tej części Europy.

Dostosowanie infrastruktury na potrzeby Inicjatywy Pasa i Szlaku sprawi, że Polska stanie się ważnym punktem logistycznym na mapie Europy. Transport drogą morską produktów z Chin trwa nawet półtora miesiąca, kolej jest natomiast dużo szybsza. Z punktu widzenia lokalnej społeczności, decyzja o rozbudowie portu przyczyni się do powstawania nowych miejsc pracy. To również szansa dla wschodniej Polski na rozwój, gdyż krajowe spółki inwestują w infrastrukturę przygraniczną. Konkurencją dla portu Małaszewicze może stać się budowane centrum logistyczne pod Mińskiem, jednak to polski terminal stanowi granicę Unii Europejskiej.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button