Magazyny

Goldbeck buduje centrum logistyczne z bocznicą kolejową 

Spedytor planuje zakończenie budowy obiektu w maju 2024 roku

Spółka przewozowa Maier Spedition we współpracy z Goldbeck buduje nowe dwupoziomowe centrum logistyczne z bocznicą kolejową. Firma nabyła pobliski dworzec towarowy już w 2017 roku. Budowa rozpoczęła się w październiku 2022 roku, a spedytor planuje zakończenie budowy obiektu w maju 2024 roku.

Spółka wybuduje centrum logistyczne z bocznicą kolejową

Obecnie spółka Maier Spedition we współpracy z Goldbeck wznoszą nowe centrum logistyczne w Singen, wyposażone w nowoczesne wysokie magazyny. W pierwszej fazie budowy (strona zachodnia) rozpoczęto już prace nad obudową elewacyjną, podczas gdy w drugiej fazie budowy (strona wschodnia) widoczne są jedynie ogromne betonowe podpory. Jak informuje portal Logistik Heute, firma zaprosiła pobliskie firmy na wizytę na placu robót i omówiła postęp prac budowlanych.

Na działce o powierzchni 35 000 metrów kwadratowych powstaje dwupoziomowa przestrzeń logistyczna o powierzchni 36 000 metrów kwadratowych, z około 50 000 miejscami na palety. Ogrzewany budynek pozwala na magazynowanie w kontrolowanej temperaturze również zimą, dzięki podłogowemu ogrzewaniu. Wznoszący się na wysokość 23 metrów budynek wyróżnia się w przemysłowej dzielnicy Singen. Suma inwestycji wynosi od 50 do 60 milionów euro.

Czytaj też: Największy magazyn spekulacyjny Prologis w Polsce robi wrażenie!

Dekarbonizacja branży logistycznej

Na całej powierzchni dachu znajdzie się roślinność oraz instalacja fotowoltaiczna. Instalacja słoneczna ma generować więcej energii, niż jest to potrzebne po jej uruchomieniu. Nowe centrum logistyczne zostanie zbudowane z bocznicą kolejową. W 2017 roku spedytor nabył pobliski dworzec towarowy, który w przyszłości ma być rozbudowany. Ma to umożliwić integrację z siecią kolejową macierzystej firmy Planzer.

Jak informuje portal Logistik Heute, dekarbonizacja branży logistycznej odgrywa kluczową rolę w redukcji emisji gazów cieplarnianych. Planuje się, że ekologiczna hala dworca wraz z przyłączem kolejowym w przyszłości przyczynią się do redukcji śladu węglowego CO2. Budowa rozpoczęła się w październiku 2022 roku, a spedytor planuje zakończenie budowy obiektu w maju 2024 roku. Po uruchomieniu usług logistycznych firma planuje utworzenie początkowo 35 nowych miejsc pracy. Jednak budynek został zaprojektowany na potrzeby nawet 100 specjalistów, w zależności od klienta i wymaganych usług.

Czytaj też: 3 powody, dla których warto wdrożyć automatyczny magazyn

W jakiej kondycji jest polski rynek magazynowy? Oto nowy raport

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button