Damen montuje akumulatory na swoim całkowicie elektrycznym holowniku

Grupa Damen Shipyards osiągnęła ważny kamień milowy w budowie swojego pierwszego w pełni elektrycznego holownika z napędem Reversed Stern Drive, po zainstalowaniu na nim akumulatorów. Klientem jest Ports of Auckland.
Stocznia Damen Song Cam Shipyard w Wietnamie buduje holownik RSD-E Tug 2513, nazwany Sparky, który jest w pełni elektryczny. Klientem firmy jest nowozelandzki Ports of Auckland.
Budowa statku ma na celu wspieranie ambitnych planów nowozelandzkiego portu w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ports of Auckland stawił sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji do 2040 roku.
Ocean Infinity buduje 78-metrowe, bezzałogowe, zrobotyzowane statki
W sumie zainstalowano około 2 240 akumulatorów o łącznej mocy 2 784 kWh. Dzięki temu holownik Sparky może wykonać dwie lub więcej operacji cumowania/odcumowania z siłą uciągu na pachołkach do 70 ton na jednym ładowaniu. Po tym czasie holownik potrzebuje zaledwie dwóch godzin, aby naładować się do pełna.
W celu zapewnienia redundancji, baterie ułożono w szeregu. Oznacza to, że w przypadku awarii jednej baterii, pozostałe po prostu kontynuują swoją pracę. Ports of Auckland złożył zamówienie w holenderskiej firmie Damen Shipyards Group w sierpniu 2019 roku. Dostawa holownika planowana jest do końca bieżącego roku.
Damen dostarczył siedem w pełni elektrycznych promów 2306 E3 dla Kopenhagi w Danii oraz w pełni elektryczną pogłębiarkę Cutter Suction Dredger 650 dla australijskiego klienta.

Ponadto wietnamska stoczka buduje w pełni elektryczne promy dla Ontario, Kanada; Road Ferry 6819 E3 i Road Ferry 9819 E3, jak również sześć hybrydowych statków Road Ferries 8117 E3 dla BC Ferries w Kanadzie. Są one przygotowane w taki sposób, aby w przyszłości bezproblemowo przejść na pełną konwersję elektryczną. Damen dostarczył do tej pory statki elektryczne o łącznej mocy baterii 20 mW.
Firma dodatkowo przekazała, że obecnie trwają konwersje innych statków na wersję elektryczne. Oprócz standardowego RSD Tug 2513 Damen jest w stanie zelektryfikować ASD Tug 2813.
Źródło: Marine Link, Offshore Energy
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz