Niemiecki operator logistyczny DHL kupuje ciężarówki zasilane Bio-LNG, które mają na stałe dołączyć do floty na dynamicznie rozwijającym się rynku brytyjskim. Według szacunków mają zmniejszyć emisje CO2 nawet o 85%.
Ciężarówki zasilane Bio-LNG – DHL poszerza flotę w Wielkiej Brytanii
Pojazdy staną się częścią DHL Parcel UK. W ramach projektu dekarbonizacji przeznaczono 74 mln euro na zrównoważoną flotę. Odebrane pojazdy Volvo będą poruszać się po Londynie od stycznia 2023 roku, po przeszkoleniu kierowców.
Zobacz także: Gospodarka światowa w 2023 roku. Indie będą rosnąć w siłę w obliczu europejskiej niepewności
Peter Fuller, dyrektor generalny DHL Parcel UK przekazał, że głównym celem jest wyznaczania trendów w zakresie dekarbonizacji transportu. Na brytyjskim rynku operator chce być liderem zmian w transporcie drogowym. Dodał także, że dysponowanie pojazdami elektrycznych o zerowej emisji we flocie pojazdów ciężkich to znaczący krok naprzód.
Zobacz także: Według ankiety DHL konsumenci są skłonni płacić więcej za zielone przesyłki
Elektryczne Volvo wyjadą na ulice Londynu już w styczniu
Volvo FL Electric Rigids to 16-tonowe pojazdy zasilane czterema akumulatorami o pojemności 200 kWh, które nie emitują do atmosfery żadnego dwutlenku węgla ani innych szkodliwych emisji, dlatego mają znaleźć zastosowanie przede wszystkim w logistyce miejskiej. Na jednym ładowaniu mogą przejechać kilkaset kilometrów, przewożąc maksymalnie 12 palet o wadze do 6 ton. Według oczekiwań operatora logistycznego będą one ładowane przez noc w strategicznych lokalizacjach DHL Parcel niedaleko Londynu, aby następie rano móc rozwozić przesyłki w centrum. Pojazdy te są dostosowane do wymogów 3 gwiazdek London Direct Vision Standard, zapewniając dobrą widoczność we wszystkich kierunkach i wspierając bezpieczeństwo przechodniów.
Przed rozpoczęciem dystrybucji miejskiej, wszyscy kierowcy zostaną przeszkoleni z zasad poruszania się pojazdami na Bio-LNG oraz w zakresie bezpiecznego tankowania. Na co dzień pojazdy będą stacjonować w hubie DHL Parcel UK w Coventry. Według badań naukowych, podczas jazdy na Bio-LNG ciągniki LNG emitują nawet o 85% mniej CO2 w porównaniu z tradycyjnym silnikiem Diesla o tej samej mocy wyjściowej (460 KM).
Znajdziesz nas w Google News