E-commerce

Według ankiety DHL konsumenci są skłonni płacić więcej za zielone przesyłki

Operator DHL przeprowadził badanie Online Shopper Survey 2022, w którym wzięło udział 5000 kupujących online z dziewięciu krajów Europy. Ankieta pokazuje istotne zmiany, które dotyczą zakupów online. Na znaczeniu zyskują przede wszystkim zielone przesyłki.

Zielone przesyłki a zrównoważona działalność logistyczna

Według badania DHL europejscy konsumenci chcą, aby firmy przewozowe stały się bardziej zrównoważone względem środowiska naturalnego. Jak podaje DHL, kluczowym wnioskiem, który wyciągnięto na podstawie badania jest, że niska cena już nie wystarczy, aby zbudować bazę klientów w sieci. Obecnie coraz większe znaczenie zyskują inne aspekty, takie jak opcje dostawy, w tym zielona dostawa czy opcje płatności.

Szacunki pokazały, że 93% europejskich kupujących wybiera sklepy internetowe w oparciu o opcje dostawy. Co więcej, 53% kupujących online w całej Europie chce, aby sprzedawcy internetowi stali się bardziej zrównoważeni, co dotyczy przede wszystkim form dostawy czy opakowań. W Szwecji jedna piąta konsumentów deklaruje, że zapłaciłoby więcej za ekologiczne dostawy.

Zobacz także: DHL Freight otwiera nowy terminal towarowy w Marsylii

Zmiany zorientowane na kwestie klimatu

Jednak nie zawsze chodzi tylko o cenę. Istotny jest również czas oczekiwania, a jak pokazuje badanie, 58% kupujących w Europie jest skłonnych dłużej czekać na dostawę, jeśli oznaczałoby to, że była ona bardziej zrównoważona.

Zobacz także: Bezrobocie w Polsce wzrosło, ale spadło – GUS koryguje dane

Jednak pomimo wezwań konsumentów dotyczących bardziej zrównoważonego rozwoju firm przewozowych, duży wpływ na wybór firmy przez internautę  ma możliwość darmowej dostawy i zwrotów. Często to właśnie te czynniki przesądzają o wyborze danej opcji. Z ankiety wynika, że prawie połowa badanych wykluczyłaby kupowanie w sklepie e-commerce, gdyby nie oferował bezpłatnych zwrotów. Wydaje się to kluczową zmienną przy dokonywaniu wyboru sklepu online i operatora logistycznego. Jest to o tyle istotne, że koncepcja darmowego i bezproblemowego wzrostu była stawiana przez konsumentów na równi z zieloną dostawą. Co więcej, 81% kupujących wolałoby, aby etykieta zwrotna była dołączona do przesyłki, zamiast samodzielnie ją drukować.

DHL Express zamówi nowe samoloty elektryczne Alice

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button