Prywatna grupa transportowa Emons Group kupuje nowe ciężarówki Volvo FH. Zakup pięćdziesięciu pojazdów napędzanych biogazem LNG, stanowi kolejny krok firmy w kierunku redukcji emisji CO2 w działalności transportowej.
Firma kupiła ciężarówki Volvo napędziane biogazem
Ciężarówki Volvo FH zostaną wyposażone w zbiornik o pojemności aż 225 kg oraz nowy, jeszcze bardziej oszczędny silnik, który korzysta z tych samych udoskonaleń co wariant na olej napędowy. Technologia stosowana przez Volvo w silnikach LNG pozwoli jednak na niskie zużycie paliwa.
Naszym celem jest jak najszybsze kontynuowanie procesu zrównoważonego rozwoju, na dużą skalę, także w naszej flocie długodystansowej. Dzięki Bio-LNG możemy to osiągnąć natychmiastowo, a także przy korzystnych warunkach ekonomicznych. Dla nas to idealny sposób na szybkie zmniejszenie emisji CO2 – wyjaśnia CEO Emons Group, Daan Emons.
Emons działa w kilku krajach Europy, a zamówione ciężarówki będą wykorzystywane do podróży w i przez Niemcy, które posiadają rozbudowaną sieć stacji tankowania Bio-LNG. Ponadto ciężarówki klasyfikują się jako pojazdy o niskiej emisji CO2, co oznacza, że już teraz mogą korzystać z preferencyjnej stawki opłaty Maut w Niemczech, a w przyszłości będą także korzystać z korzystniejszej stawki opłat drogowych w innych krajach europejskich.
Czytaj też: Diesel Euro 4: Bruksela zakazała wjazdu kolejnym samochodom
Aspekt środowiskowy
Flota ciężarówek firmy na Bio-LNG wkrótce powiększy się do 120 pojazdów. Emons przekonuje, że ciężarówki Bio-LNG nie ustępują ciężarówkom napędzanym olejem napędowym pod względem osiągów. Głównym czynnikiem w podjęciu decyzji o zakupie ciężarówek Volvo był właśnie aspekt środowiskowy i niski poziom emisji pojazdów.
Czytaj też: Niemiecki przemysł odbija. Ale wysokie stopy będą hamować ożywienie
Same niskie ceny usług dostawców logistycznych już nie wystarczają klientom. Aspekt środowiskowy – minimalizacja emisji CO2 na jednostkę transportową – staje się coraz ważniejszy. Już teraz podejmujemy wiele działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i chcemy, aby nasz transport był wysoce efektywny. Realizujemy to na przykład poprzez wykorzystanie naszej koncepcji podwójnych pokładów 2WIN, dzięki którym uzyskujemy 63% wyższą pojemność załadunku, poprzez stosowanie lekkich konstrukcji i także poprzez wykorzystanie Bio-LNG – dodaje Emons.
W Czechach też zatankujesz biopaliwo HVO100! A zgadnij, w którym kraju go nie dostaniesz