Flix przedstawił swoje wyniki za ubiegły rok. Firma zanotowała wzrost przychodów o 30%, co po raz pierwszy w historii doprowadziło do osiągnięcia przychodów na poziomie 2 miliardów euro. Z usług dostawcy mobilności skorzystało 55 milionów podróżnych w Europie i aż 81 milionów na całym świecie.
Flix przedstawia swoje wyniki za ubiegły rok
Wzrost przychodów Flixa o 30% przewyższył nawet prognozowane wyniki za ubiegły rok (25%). Dodatkowo, firma osiągnęła skorygowany wynik EBITDA na poziomie 104 milionów euro, co oznacza wzrost o 97 milionów euro w porównaniu z rokiem 2022 i skutkuje wynikiem skorygowanej marży EBITDA na poziomie 5,2%.
Wysokie roczne wyniki Flixa pokazują, że strategia, którą przez ostatnie 10 lat konsekwentnie realizujemy jest właściwa. Ubiegłoroczne wyniki potwierdzają sukces Flixa, jako wiodącej globalnej firmy branży travel-tech. Bazując na naszej technologii, chcemy wzmacniać naszą pozycję jako globalnego pioniera, napędzając zrównoważone i przystępne cenowo podróże dla wszystkich – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i CEO Flixa.
Z oferty FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kamil Koç, skorzystało w ubiegłym roku ponad 81 milionów podróżnych, podróżując do ponad 5600 miejsc docelowych. To wzrost o 34% w porównaniu z rokiem 2022.
Czytaj też: FlixBus pomoże w odbudowie i ogarnie firmom podróże na Ukrainę
Jak prezentują się wyniki z poszczególnych krajów?
W Europie Flix odnotował wzrost przychodów o 46%, osiągając poziom 1,186 miliarda euro. Firma obsłużyła 55 milionów podróżujących w Europie, co oznacza wzrost o 41% w porównaniu do 2022 roku. W ubiegłym roku firma rozpoczęła działalność w Finlandii (rozszerzenie tras z Polski) i Grecji, umożliwiając podróżowanie zielonymi autobusami po całej kontynentalnej części Unii Europejskiej. Dzięki FlixBusowi z Polski można teraz bezpośrednio dotrzeć do 22 krajów.
W Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku z usług FlixBusa i Greyhouda skorzystało 12 milionów podróżnych, co stanowi wzrost o około 36% w porównaniu z rokiem poprzednim. Całkowite przychody z tej działalności zwiększyły się o 11%, osiągając łączną sumę 615 milionów euro.
W Turcji z usług Flixa skorzystało 14 milionów osób, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu do roku 2022. Ta liczba podróżnych przyczyniła się do osiągnięcia łącznego przychodu w wysokości 189 milionów euro, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Czytaj też: Największe gospodarki świata. W 2024 roku potęga USA pozostanie niezachwiana
Rozpoczynając świadczenie usług w Chile w październiku ubiegłego roku, FlixBus poszerzył swoją obecność na dwa największe kraje Ameryki Łacińskiej. Debiut firmy w Chile okazał się jednym z najbardziej udanych wprowadzeń na rynek, charakteryzując się wysokim poziomem wykorzystania autobusów oraz wyjątkową punktualnością w pierwszych tygodniach działalności, przewyższającą nawet te osiągnięte w Europie. Z kolei w przypadku dalszego rozwoju w Brazylii, Flix rozszerzył zakres swojej oferty o 35 miast, w tym Salvador i Fortalezę.
Dodatkowo, na początku lutego tego roku FlixBus rozpoczął swoją działalność w Indiach, który stanowi drugi co do wielkości rynek autobusowy na świecie. Platforma oferuje codziennie 200 połączeń do 46 miast, obejmując takie lokalizacje jak Delhi, Lucknow, Jodhpur i Varanasi. Firma planuje już nowe połączenia, głównie na południe kraju.
Znajdziesz nas w Google News