DrogowyTransport

To oni zbudują ekspresówkę na Podlasiu. Wygrała najtańsza oferta

Otwarcie ofert stanowi istotny krok w procedurze dotyczącej planowania i budowy

GDDKiA wybrała najbardziej korzystną ofertę na budowę 8,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S16 Knyszyn – Krynice. W przypadku braku odwołań od decyzji oraz po zakończeniu kontroli ze strony Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, nastąpi podpisanie umowy z wybranym wykonawcą.

To oni zbudują S16 Knyszyn – Krynice

W połowie września ubiegłego roku GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S16 Knyszyn – Krynice. W ramach konkursu wpłynęło osiem ofert, z których najniższą wartość, wynoszącą 314,7 mln zł, przedstawiło konsorcjum Mirbud (lider) i Kobylarnia. Najwyższą ofertę, opiewającą na kwotę 379,65 mln zł, złożyła firma Unibep. Wszyscy uczestnicy przetargu spełnili kryteria pozacenowe dotyczące przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze oraz obiekty mostowe z wyposażeniem. W tej sytuacji decydującym czynnikiem był aspekt cenowy. Wybrany wykonawca, który został wyłoniony w ramach przetargu, będzie odpowiedzialny za realizację inwestycji w ramach systemu „Projektuj i buduj” w ciągu 39 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy.

Czytaj też: Rusza budowa kolejnego odcinka Via Carpatia na Podkarpaciu

Rozporządzeniem Rady Ministrów z 19 maja 2016 r. droga ekspresowa S16 między Ełkiem a Knyszynem została włączona do sieci dróg ekspresowych w Polsce. Aktualnie trwają prace planistyczne związane z wyborem optymalnego wariantu dla tego odcinka. Prace tego rodzaju dla fragmentu Knyszyn – Krynice zostały zakończone wcześniej, korzystając z decyzji środowiskowej wydanej w grudniu 2015 roku (ostatecznie zatwierdzonej od lutego 2016 roku) dla wówczas przygotowywanego odcinka S19 Korycin – Knyszyn – Dobrzyniewo – Choroszcz (obecnie węzeł Białystok Zachód).

Szereg inwestycji

Otwarcie ofert stanowi istotny krok w procedurze dotyczącej planowania i budowy 8,44 km odcinka od przyszłego węzła Knyszyn do obszaru w okolicach Krynic. W tym miejscu trasa S16 połączy się z planowaną drogą ekspresową S19 (przewidzianym węzłem Dobrzyniewo). Następnie obie trasy, S16 i S19, będą wspólnie prowadzone do węzła Białystok Zachód, gdzie połączą się z drogą ekspresową S8. Podpisanie umowy powinno nastąpić w pierwszej połowie obecnego roku. Taki krok umożliwiłby uzyskanie zezwolenia na realizację projektu drogowego w 2025 roku, a budowę wspomnianego odcinka S16 w latach 2025-2028.

GDDKiA

Czytaj też: Polska gospodarka przyspieszy! MFW poprawia prognozy

Odcinek Knyszyn – Krynice zostanie zrealizowany zgodnie ze standardem dwóch jezdni, z każdą po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra, wraz z pasem awaryjnym. Oba pasy ruchu będą oddzielone pasem rozdziału o szerokości co najmniej 5 metrów. W planach jest również budowa dziewięciu obiektów inżynierskich, w tym trzech wiaduktów, czterech przejść dla zwierząt oraz dwóch przepustów. Wybór rodzaju nawierzchni, czy to z asfaltu czy z cementu, pozostanie w gestii wykonawcy. Projekt uwzględni kategorię ruchu KR6 oraz nośność nawierzchni do 11,5 t/oś.

Droga ekspresowa do granicy z Ukrainą z giga-dofinansowaniem

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button