DrogowyTransport

Wybrano wykonawcę odcinka S19! Kontrakt na ponad miliard złotych

Wybrano wykonawcę dla odcinka S19. Wynik przetargu został ogłoszony przez rzeczniczkę rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa S19 wpisuje się w rządowy Program Budowy Dróg Krajowych. 

Budowa S19 na Podkarpaciu – wybrano kolejnego wykonawcę

Wybrano wykonawcę odcinka S19 między węzłami Domaradz a Krosno, którym zostało przedsiębiorstwo Mostostal Warszawa. Oferty były oceniane na podstawie następujących kryteriów: cena (60 procent), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).

Umowa zostanie podpisana w przypadku braku odwołań oraz po pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Łącznie złożono osiem ofert. Oferta budowy odcinka Via Carpatia złożona przez Mostostal Warszawa opiewała na kwotę 1 063 251 940,57 zł.

Zobacz także: Nowy odcinek S14 oddany do użytku. Trwa ostatni etap realizacji obwodnicy Łodzi 

Zobacz także: Polskie drogi należą do najbardziej niebezpiecznych w Europie

Zakres inwestycji S19

Inicjatywa wpisuje się w Program Budowy Dróg Krajowych w systemie Projektuj i buduj. Zakres prac obejmuje budowę odcinka 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. Jak wskazuje GDDKiA, w ciągu trasy powstanie siedem estakad, osiem mostów, osiem wiaduktów drogowych, trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad będzie przekraczać 400 m, najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m. Ponadto w miejscowości Zagórze powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.

gov.pl

Droga S19 jest fragmentem szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. Finalnie trasa ma mieć długość 700 km i przebiegać przez następujące województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Bieżący stan budowy dróg woj. podkarpackim został wskazany na powyższej mapie.

Według planów prace nad inwestycją zostaną zakończone maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych.

Otwarcie mostu Pelješac w Chorwacji! Krótsza podróż do Dubrownika!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button