Według informacji branżowych, dostawy Airbusa wzrosły o 6% w pierwszej połowie roku, osiągając liczbę 316 samolotów. Europejski producent dostarczył 72 samoloty w czerwcu, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu do 60 z tego samego miesiąca zeszłego roku oraz wzrost w stosunku do 63 maszyn w maju tego roku.
Dostawy Airbusa nieco wzrosły
Dostawy Airbusa w pierwszej połowie tego roku są porównywalne z dostawami w wysokości 297 samolotów w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku. Branża lotnicza od początku pandemii miała problemy związane z łańcuchem dostaw oraz brakiem siły roboczej. Jednak po trudnym początku roku, dyrektor handlowy Christian Scherer powiedział agencji Reuters w czerwcu, że Airbus obserwuje „bardziej przewidywalny” wzorzec produkcji oraz początek korzystniejszej tendencji w dostawach.
Czytaj też: Airbus spodziewa się fali zamówień na samoloty A330neo
Firma Jefferies stwierdziła w raporcie opublikowanym w zeszłym tygodniu, że rzeczywista produkcja samolotów Airbus nadal pozostaje na niskim poziomie w porównaniu do założonych wskaźników, ale wydaje się, że w tym lecie zanosi się na wzrost. Jak informuje Reuters, firma przewiduje 70 dostaw maszyn w czerwcu.
Rekordowe zamówienie na nowe Airbusy
Airbus zdołał podpisać w Paryżu porozumienie z firmą leasingową Avolon na zakup 20 samolotów A330-900. Po spadkach związanych z pandemią, do 2024 roku Airbus planuje ponownie zwiększyć produkcję modelu A330neo, z trzech do czterech jednostek miesięcznie. Tymczasem samoloty Airbus A320 cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. A dowodem na to niech będzie zamówienie indyjskiego przewoźnika IndiGo, złożone podczas Paris Air Show na 500 samolotów z tej rodziny Airbus. To nie tylko największe zamówienie dla Airbusa, ale też największe zamówienie samolotów w historii. Łączny portfel zamówień przewoźnika wynosi teraz 1 330 maszyn.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Trudno sobie wyobrazić, jak dumny jestem w tym momencie. Oczywiście w Airbusie jesteśmy niezwykle zadowoleni i dumni z tej współpracy, która przyniosła demokratyzację podróży lotniczych w Indiach. Jesteśmy niezwykle dumni z bardzo wysokiego poziomu uczciwości i efektywności, z jakim IndiGo prowadzi linię lotniczą i swoją flotę samolotów A320 i A321. Oczywiście, dzisiejszy dzień jest tylko kolejnym znaczącym momentem w relacji, która jest o wiele większa niż tylko transakcje dotyczące samolotów – wskazał w rozmowie z Le Bourget, Christian Scherer, główny dyrektor handlowy Airbusa.
Znajdziesz nas w Google NewsAirbus dostarczy więcej samolotów dalekiego zasięgu do Afryki