Między stacjami Opole Główne a Opole Zachodnie pociągi kursują już po dwóch torach. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych poprawiona została efektywność komunikacji na poziomie regionalnym, międzywojewódzkim i międzynarodowym. Realizacja tego przedsięwzięcia jest częścią modernizacji linii Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie. Całkowita wartość projektu wynosi 800 mln zł, a jego finansowanie jest wspierane przez unijny instrument CEF Łącząc Europę.
Opole zyskało nowe tory
Na trasie Opole Główne – Opole Zachodnie pociągi już kursują się po nowych torach. Inwestycja wspomaga rozwój podróży kolejowych zarówno na poziomie regionalnym, jak i dalekobieżnym. Po trasie, łączącej Dolny Śląsk z Opolszczyzną oraz wschód z zachodem kraju, codziennie przemieszcza się ponad 100 pociągów. Rozbudowa drugiego toru, analogicznie do pierwotnego odcinka, obejmowała modernizację sieci trakcyjnej, systemów sterowania ruchem, a także trzech mostów i czterech wiaduktów. Konstrukcje te znajdują się nad Młynówką, Odrą, Kanałem Ulgi oraz nad ulicami: Powstańców Śląskich, Krapkowicką, Suchodołem, Prószkowską.
Czytaj też: Kolejne inwestycje w Małopolsce. Zmodernizowano obiekt PKP
Modernizacja czterech wiaduktów kolejowych między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim znacząco zwiększyła zdolności kolejowe. Prace przeprowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe przyczynią się także do poprawy komunikacji drogowej. Taki efekt po zakończeniu prac drogowych da między innymi przebudowa wiaduktu na ulicy Powstańców Śląskich, która zapewni kierowcom bardziej bezpieczny i efektywny przejazd. Zamiast jednokierunkowej wąskiej ulicy, pojawi się dwupasmowa droga z chodnikiem.
Część większego projektu
PKP Polskie Linie Kolejowe i Miasto Opole wspólnie przeprowadzają przebudowę wiaduktu przy ul. Krapkowickiej. Dzięki temu przedsięwzięciu kolej zyska efektywne i kluczowe ogniwo na trasie, a po zakończeniu prac samorząd miejski znacznie poprawi warunki komunikacji drogowej, umożliwiając m.in. kursowanie autobusów. Roboty drogowe na odcinku między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim jeszcze nie zostały ukończone. Postęp tych prac w dużej mierze zależy od aktualnych warunków atmosferycznych. Zakończenie zadania planowane jest na marzec 2024 r.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Projekt pod nazwą „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” jest realizowany przy budżecie wynoszącym 815,7 mln zł, z czego prawie 400 mln zł pochodzi z funduszy unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”).
Znajdziesz nas w Google NewsPKP kończy ważną inwestycję. Usprawniono dostęp do portu w Gdyni