PKP Polskie Linie Kolejowe zrealizowały drugą nitkę mostu kolejowego w Przemyślu. Nowy most w Przemyślu gwarantuje efektywny i bezpieczny przejazd pociągów na trasie Kraków – Medyka. To rezultat inwestycji zarządcy infrastruktury o wartości niemal 67 milionów złotych netto, współfinansowanej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Nowy most w Przemyślu ukończony
Nowy most w Przemyślu wkomponował się w krajobraz miasta, łącząc się z charakterystycznymi elementami zabytkowej przeprawy. Położony na trasie nr 91 z Krakowa do Medyki, stanowi istotny punkt dla ruchu krajowego, zarówno regionalnego, jak i międzynarodowego. Całe przedsięwzięcie zostało wykonane zgodnie z ustalonym harmonogramem. Oddanie do użytku drugiej nitki nowego mostu miało miejsce po wcześniejszym przeprowadzeniu udanych prób obciążeniowych. Obecnie pociągi poruszają się dwutorowo, korzystając z dwóch nowo wybudowanych konstrukcji. Przypomnijmy, że w listopadzie ubiegłego roku do użytku udostępniono pierwszy tor.
Czytaj też: Nowy most w Przemyślu ukończony. Ale na razie z jednym torem
Nowa konstrukcja zapewnia efektywne i bezpieczne podróże na trasie nr 91 z Krakowa do Medyki. Całe przedsięwzięcie zostało zrealizowane zgodnie z koncepcją, która pozwoliła na zachowanie historycznych elementów istniejącej przeprawy kolejowej w przestrzeni miejskiej. Jedna z istniejących nitek zostanie przekształcona w ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta, natomiast druga zostanie wykorzystana przez Muzeum Ziemi Przemyskiej.
Most zapewni bezpieczne połączenie
Realizacja budowy nowego mostu kolejowego nad rzeką San, o wartości 66,6 mln zł netto, odbyła się w ramach projektu o nazwie „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”. Inicjatywa ta otrzymała wsparcie finansowe z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Celem tego przedsięwzięcia jest zwiększenie spójności sieci kolejowej oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego. Projekt korzysta z dofinansowania ze środków unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Zapewnienie sprawnych i bezpiecznych połączeń na trasach kolejowych – to priorytet w działalności PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Budowa mostu w Przemyślu wpisuje się w te działania i pozwala usunąć wąskie gardło na ważnej linii kolejowej Kraków – Medyka, zachowując jednocześnie historyczny charakter obiektu – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Znajdziesz nas w Google News