PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
IntermodalnyMorskiTransport

Chińczycy odebrali elektryczne kontenerowce! Będą pływać po Jangcy

Pierwsze jednostka została zwodowana już w lipcu

Firma przewozowa COSCO Shipping Development odebrała dwa elektryczne kontenerowce o pojemności 700 TEU, zbudowane przez COSCO Shipping Heavy Industry (Yangzhou), należącą do grupy COSCO Shipping. Pierwszą jednostkę zwodowano już w lipcu. Teraz będzie kursować po rzece Jangcy.

Elektryczne kontenerowce rzeczne już we flocie

Nowe elektryczne kontenerowce o numerach N997 i N998 zostały nazwane i dostarczone w Yangzhou. Otrzymały one nazwy COSCO Shipping Green Water 01 i COSCO SHIPPING Green Water 02. Jednostki o nośności 10 000 DWT są pierwszymi w pełni napędzanymi baterią kontenerowcami o pojemności 700 TEU, niezależnie zaprojektowanymi, opracowanymi i zbudowanymi przez chińskie firmy.

Jak informuje portal Offshore Energy, pierwsza jednostka została zwodowana w lipcu 2023 roku, podczas gdy budowa drugiego kontenerowca o pojemności 700 TEU rozpoczęła się dwa miesiące wcześniej. Statki mogą przewozić do 700 TEU, działając wyłącznie na zasilaniu bateryjnym przez całą podróż.

Czytaj też: Belgowie prezentują autonomiczny kontenerowiec. Tak wygląda przyszłość branży?

Wykorzystują technologię wymiennych baterii, gdzie akumulatory są umieszczone w kontenerach, które można wymieniać, gdy moc się wyczerpie. Obecnie statki są wyposażone w 24 baterie każdy, umieszczone w kontenerze o długości 20 stóp, i mogą przewozić do 36 jednostek. Całkowita pojemność baterii przekracza 50 000 kilowatogodzin.

Dekarbonizacja żeglugi

Jak informuje portal Offshore Energy, po wejściu do eksploatacji pojedynczy statek może zredukować emisję dwutlenku węgla o 2918 ton w ciągu roku, co równa się rocznej redukcji emisji 2035 samochodów lub zasadzeniu 160 000 drzew rocznie.

Jednostki o długości 119,8 metra i szerokości 23,6 metra są częścią wysiłków, których celem jest stworzenie zelektryfikowanej sieci przewozowej wzdłuż rzeki Jangcy w Chinach. Pierwsza jednostka niedawno otrzymała certyfikat dla pierwszego statku rzeczno-morskiego zasilanego baterią od Chińskiego Towarzystwa Klasyfikacyjnego. Według planów statek wkrótce rozpocznie działalność na rzece Jangcy, na trasie z Jiangsu do Szanghaju.

Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%

Projekt ten jest zgodny z wysiłkami Grupy COSCO Shipping w celu zielonej, niskowęglowej i inteligentnej transformacji branży żeglugowej oraz promowania zielonego i niskoemisyjnego rozwoju. Dekarbonizacja żeglugi jest obecnie jednym z priorytetów firm działających w tej branży, a nowoczesna technologia jest jednym z rozwiązań problemu emisji.

Ekologiczne kontenerowce podbijają rynek! Dane nie zostawiają złudzeń!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button