Chińczycy odebrali elektryczne kontenerowce! Będą pływać po Jangcy
Pierwsze jednostka została zwodowana już w lipcu
Firma przewozowa COSCO Shipping Development odebrała dwa elektryczne kontenerowce o pojemności 700 TEU, zbudowane przez COSCO Shipping Heavy Industry (Yangzhou), należącą do grupy COSCO Shipping. Pierwszą jednostkę zwodowano już w lipcu. Teraz będzie kursować po rzece Jangcy.
Elektryczne kontenerowce rzeczne już we flocie
Nowe elektryczne kontenerowce o numerach N997 i N998 zostały nazwane i dostarczone w Yangzhou. Otrzymały one nazwy COSCO Shipping Green Water 01 i COSCO SHIPPING Green Water 02. Jednostki o nośności 10 000 DWT są pierwszymi w pełni napędzanymi baterią kontenerowcami o pojemności 700 TEU, niezależnie zaprojektowanymi, opracowanymi i zbudowanymi przez chińskie firmy.
Jak informuje portal Offshore Energy, pierwsza jednostka została zwodowana w lipcu 2023 roku, podczas gdy budowa drugiego kontenerowca o pojemności 700 TEU rozpoczęła się dwa miesiące wcześniej. Statki mogą przewozić do 700 TEU, działając wyłącznie na zasilaniu bateryjnym przez całą podróż.
Czytaj też: Belgowie prezentują autonomiczny kontenerowiec. Tak wygląda przyszłość branży?
Wykorzystują technologię wymiennych baterii, gdzie akumulatory są umieszczone w kontenerach, które można wymieniać, gdy moc się wyczerpie. Obecnie statki są wyposażone w 24 baterie każdy, umieszczone w kontenerze o długości 20 stóp, i mogą przewozić do 36 jednostek. Całkowita pojemność baterii przekracza 50 000 kilowatogodzin.
🇨🇳
🔴 إنجاز صيني جديد للبشرية😇🤩
رسمياً أمس، تم تسمية وتسليم سفن الحاويات الكهربائية المنتجة محليا في الصين والتي تبلغ سعتها 10000 طن
"COSCO Shipping Green Water 01" و"COSCO Shipping Green Water 02" وتسليمها.
وسيبدأ التسليم الأول في المستقبل القريب. "COSCO SHIPPING Green… pic.twitter.com/ruXEn41j0t— الصين بالعربية (@mog_china) December 29, 2023
Dekarbonizacja żeglugi
Jak informuje portal Offshore Energy, po wejściu do eksploatacji pojedynczy statek może zredukować emisję dwutlenku węgla o 2918 ton w ciągu roku, co równa się rocznej redukcji emisji 2035 samochodów lub zasadzeniu 160 000 drzew rocznie.
Jednostki o długości 119,8 metra i szerokości 23,6 metra są częścią wysiłków, których celem jest stworzenie zelektryfikowanej sieci przewozowej wzdłuż rzeki Jangcy w Chinach. Pierwsza jednostka niedawno otrzymała certyfikat dla pierwszego statku rzeczno-morskiego zasilanego baterią od Chińskiego Towarzystwa Klasyfikacyjnego. Według planów statek wkrótce rozpocznie działalność na rzece Jangcy, na trasie z Jiangsu do Szanghaju.
Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%
Projekt ten jest zgodny z wysiłkami Grupy COSCO Shipping w celu zielonej, niskowęglowej i inteligentnej transformacji branży żeglugowej oraz promowania zielonego i niskoemisyjnego rozwoju. Dekarbonizacja żeglugi jest obecnie jednym z priorytetów firm działających w tej branży, a nowoczesna technologia jest jednym z rozwiązań problemu emisji.
Znajdziesz nas w Google NewsEkologiczne kontenerowce podbijają rynek! Dane nie zostawiają złudzeń!