MorskiTransport

Port Long Beach planuje terminal montażowy turbin wiatrowych

Port Long Beach planuje zainwestować ponad 2,6 miliarda dolarów w projekty infrastrukturalne

Port Long Beach planuje zbudować nowy terminal montażowy turbin wiatrowych na obszarze o powierzchni 400 akrów. Po ukończeniu terminal będzie największym pływającym systemem montażu turbin wiatrowych w amerykańskim porcie.

Port Long Beach zbuduje terminal montażowy turbin wiatrowych

Ocena koncepcyjna projektu Pier Wind powinna zakończyć się w kwietniu tego roku. Mario Cordero, dyrektor wykonawczy portu Long Beach, przekazał, że nowy terminal montażowy turbin wiatrowych pomoże w realizacji celu stanu, jakim jest produkcja 25 GW mocy dzięki morskim farmom wiatrowym. Turbiny wyższe od wieży Eiffla byłyby holowane do farm wiatrowych w środkowej i północnej Kalifornii.

Jestem dumny, że jestem częścią branży i portu, które razem oferują innowacyjne podejście i przyszłościowe inicjatywy, które nadal są najbardziej pomysłowymi rozwiązaniami w kraju – powiedział Mario Cordero, dyrektor wykonawczy portu w Long Beach.

Decyzja o budowie terminalu jest następstwem ogłoszonej w grudniu pierwszej w historii sprzedaży licencji na dzierżawę morskich farm wiatrowych na zachodnim wybrzeżu USA, która wesprze kalifornijski plan przejścia na czystą energię w 90% do 2035 roku, jak również ofertę rządu federalnego dotyczącą obniżenia kosztów energii wiatrowej o 70%.

Czytaj też: Long Beach z dotacją na przeładunkowe pojazdy elektryczne

ZEERO pomoże w ograniczeniu emisji

Zaangażowanie w montaż i produkcję turbin wiatrowych jest kluczowym elementem przyszłej strategii biznesowej portu. Port w Long Beach zakończył rok 2022 z solidnymi wynikami. W ciągu roku Long Beach przetransportował nieco ponad 9,1 miliona TEU, co przy spadku o 2,7 procent w porównaniu z 2021 r. nadal stawiało port na drugim miejscu na liście najbardziej ruchliwych portów USA.

Podczas prezentacji Cordero powiedział, że port zamierza przyspieszyć proekologiczne inicjatywy, które realizowane są już od blisko dwóch dekad. Cordero ogłosił nową politykę „ZEERO” – Zero Emissions, Energy Resilient Operations Program – która skupi się na rozwoju odnawialnych źródeł energii.

Wraz z montażem przyłączy elektrycznych dla statków w dokach, rozpoczęciem budowy czwartego toru kolejowego na Ocean Boulevard i ukończeniem projektu podwójnego toru w Pier G-J, port Long Beach wyda również 1,5 mld dolarów na budowę obiektu wsparcia kolejowego Pier B. Port wyda też 90 milionów dolarów rocznie na konwersję wszystkich ciężarówek z silnikiem Diesla, zapewniając jednocześnie infrastrukturę ładowania. Port Long Beach planuje zainwestować ponad 2,6 miliarda dolarów w projekty infrastrukturalne w ciągu następnej dekady.

Czytaj też: Terminal instalacyjny w Świnoujściu i fabryka turbin w Szczecinie to nowe inwestycje Baltic Power

Port Long Beach testuje bezemisyjny sprzęt elektryczny

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button