Kolejny przewoźnik kończy z A340. Edelweiss zastąpi swoje A340 odnowionymi A350. Samoloty będą początkowo użytkowane z oryginalnym wnętrzem LATAM.
Edelweiss wycofuje Airbusy A340
Czterosilnikowe samoloty Airbus A340 stają się coraz rzadsze. Kolejnym przewoźnikiem, który ogłosił ich wycofanie, jest szwajcarska firma specjalizująca się głównie w lotach czarterowych – Edelweiss Air. Edelweiss, który jest częścią Swiss International Air Lines, zamierza zastąpić je nowymi samolotami A350.
Jak informuje portal Zdopravy, podczas gdy Swiss inwestuje w nowe A350, Edelweiss zdecydował się na zakup używanych A350-900 od latynoamerykańskiego przewoźnika LATAM. Ten zdecydował się na wycofanie ich w celu uproszczenia floty. Samoloty te wejdą do użytku w 2025 roku. Samoloty typu A350 zastąpią we flocie samoloty A340-300. Edelweiss posiada pięć A340-300 o średnim wieku dwudziestu lat.
To kamień milowy w trzydziestoletniej historii naszej firmy. Będziemy mieć jedną z najmłodszych flot długodystansowych w Europie – powiedział prezes Edelweiss, Bernd Bauer.
Czytaj też: Turecki przewoźnik pokochał Airbusy! Kupuje kolejne
Różnice między A340 a A350
Jak informuje portal Zdopravy, Edelweiss będzie obsługiwać nowe samoloty w konfiguracji dla 339 pasażerów, z czego 246 w klasie ekonomicznej, 63 w klasie Economy Max z większym przestrzenią na nogi oraz 30 miejsc w klasie biznes. Przewoźnik ogłosił, że z powodu braku materiałów i możliwości naprawczych pierwsze cztery samoloty będą latać z oryginalnym wnętrzem od LATAM.
Czytaj też: Dlaczego inflacja w Szwajcarii jest niska? Wyjaśniamy!
Choć zarówno Airbus A340, jak i A350 są szerokokadłubowymi samolotami dalekiego zasięgu, mają wiele istotnych różnic. Pierwszą różnicą jest wiek konstrukcji. Airbus A340 został wprowadzony na rynek w latach 90. XX wieku, podczas gdy A350 to samolot z lat 2010. Pod względem zasięgu, A350 jest również bardziej wszechstronny. Może pokonać dłuższe trasy niż A340, co czyni go bardziej atrakcyjnym dla linii lotniczych obsługujących odległe destynacje.
Znajdziesz nas w Google NewsChcesz kupić Airbusa? To się dobrze składa, bo sześć jest na sprzedaż