E-commerce

UPS odnotował wzrost sprzedaży pomimo spadku ilości przesyłek

Firma kurierska United Parcel Service twierdzi, że inwestycje w cyfryzację, mające na celu przyciągnięcie nowych klientów z sektora małych przedsiębiorstw, przynoszą efekty. UPS odnotował wzrost przychodów w ujęciu rocznym i zysków operacyjnych w I kwartale, mimo że średni dzienny wolumen był poniżej oczekiwań.

UPS odnotował wzrost sprzedaży i zysków pomimo spadku wolumenu

W I kwartale 2022 r., który zakończył się 31 marca, UPS odnotował wzrost sprzedaży o 6,4% do 24,378 mld dolarów, w porównaniu z 22,908 mld dolarów w porównywalnym kwartale rok wcześniej. Zyski operacyjne rosły znacznie szybciej, osiągając poziom 3,206 mld dolarów, co oznacza wzrost o 17,6% w porównaniu z 2,949 mld dolarów rok wcześniej.

Podczas telekonferencji z analitykami, która odbyła się 26 kwietnia, prezes UPS Carol Tomé powiedziała, że Digital Access Program (DAP) przewoźnika wzrósł o 500 000 kont klientów, czyli ponad trzykrotnie więcej niż liczba nowych kont utworzonych w pierwszym kwartale 2021 roku. Rozpoczęta w 2019 r. inicjatywa DAP to seria strategicznych umów mających na celu ściślejszą integrację usług UPS z platformami handlu elektronicznego i sprzedawcami detalicznymi.

Program DAP, skierowany głównie do małych i średnich przedsiębiorstw (SMB), jest obecnie dostępny w 27 krajach. Rozwój programu sprawia, że UPS jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest wygenerowanie 2 miliardów dolarów przychodów związanych z DAP w 2022 rok – powiedziała Tomé.

Tomé powiedziała też, że firma UPS wprowadziła również dwie ostatnie zmiany, które pomogły jej rozszerzyć bazę klientów z sektora SMB. Po pierwsze, usprawniono sposób, w jaki mniejsze amerykańskie firmy z sektora SMB podpisują umowy z UPS. Tacy klienci mogą otrzymać umowę obejmującą ceny po udzieleniu odpowiedzi na zaledwie trzy pytania na stronie UPS.com.

Dzięki temu mogą rozpocząć wysyłkę w mniej niż dwie minuty, w przeciwieństwie do poprzedniego procesu, w którym musieli czekać średnio 10 dni na rozpoczęcie wysyłki – powiedziała Tomé.

Z kolei w przypadku większych małych i średnich przedsiębiorstw firma UPS przeszła z powolnego, ręcznego procesu ustalania cen na nową platformę cyfrową. Firma UPS planuje w pełni wdrożyć nową platformę do końca kwietnia.

Dla naszych klientów oznacza to, że nie muszą już przesyłać uciążliwych próbek danych, aby uzyskać wycenę. Dla naszych handlowców oznacza to, że mogą zamykać transakcje na miejscu, co zwiększa ich efektywność i pozwala im poświęcić więcej czasu na sprzedaż – powiedziała Tomé.

Czytaj też: Amazon odnotował stratę w wysokości 3,8 miliarda dolarów

UPS odnotował wzrost sprzedaży pomimo pandemii

W pierwszym kwartale małe i średnie przedsiębiorstwa stanowiły 28,4% całkowitego wolumenu przesyłek przewoźnika w Stanach Zjednoczonych, co oznacza wzrost o 140 punktów bazowych w porównaniu z rokiem 2021.

UPS odnotował wzrost sprzedaży i zysków pomimo spadku wolumenu przesyłek. Brian Newman, dyrektor finansowy UPS, powiedział, że czynniki zewnętrzne spowodowały trudne warunki operacyjne w I kwartale. Na początku stycznia, wariant Omicron spowodował spadek sprzedaży detalicznej. Omicron ustąpił na początku lutego, powodując niewielki wzrost wolumenu, ale nie trwało to długo.

Następnie, pod koniec kwartału, połączenie rekordowo wysokiej inflacji, gwałtownego wzrostu cen energii, blokady COVID-19 w Azji oraz niepewności geopolitycznej spowodowało, że skonsolidowane wskaźniki wzrostu wolumenu sprzedaży stały się ujemne – powiedział Newman.

Dodał, że średni dzienny wolumen w Stanach Zjednoczonych spadł o 3% lub 611 tys. paczek dziennie w porównaniu z I kwartałem 2021 roku. Do spadku przyczynił się spadek wolumenu przesyłek do klientów indywidualnych o 7,4%. Spadek wolumenu przesyłek do klientów indywidualnych obejmował zmniejszenie wolumenu SurePost o około 312 tys. paczek dziennie. SurePost to usługa ekonomiczna przeznaczona dla małych, lekkich przesyłek od klientów biznesowych do klientów indywidualnych.

Czytaj też: Akcje UPS spadają – czy to koniec boomu na rynku e-commerce?

UPS prezentuje ambitne cele finansowe i środowiskowe

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button