LotniczyTransport

Indyjskie organy pozwalają Go First na wznowienie lotów, ale…

Krótko po wycofaniu wszystkich lotów, linia lotnicza podjęła próbę wznowienia swoich operacji

Indyjski organ regulacyjny zatwierdza plan wznowienia lotów linii Go First. Przewoźnik wstrzymał operacje w maju z powodu trudności finansowych. Go First, wcześniej znana jako GoAir, planowała wznowienie lotów jeszcze w czerwcu, ale będzie mogła to zrobić dopiero po spełnieniu określonych warunków.

Go First z zezwoleniem na wznowienie lotów

Plan wznowienia operacji został zatwierdzony przez indyjski organ regulacyjny ds. lotnictwa (DGCA), ale przed rozpoczęciem lotów przewoźnik musi zabezpieczyć tymczasowe finansowanie oraz uzyskać zatwierdzenie swojego rozkładu lotów. Linia Go First, należąca do Grupy Wadia, kiedyś była piątą co do wielkości w Indiach i obsługiwała zarówno krajowe, jak i międzynarodowe trasy. Jak informuje portal Simple Flying, niedawno linia lotnicza przedstawiła swój plan wznowienia lotów w czerwcu tego roku. Niestety indyjski organ regulacyjny ds. lotnictwa dopiero pod koniec lipca ogłosił, że Go First otrzymał zgodę na wznowienie lotów, jeśli tylko najpierw spełni pewne warunki.

Czytaj też: IndiGo i Tata Group duopolizują indyjski rynek lotniczy

Linia lotnicza zakończyła swoją działalność w maju tego roku. Krótko po tym znalazła się w kryzysie finansowym, ale otrzymała ochronę przed bankructwem. Go First twierdzi, że powodem kryzysu były rzekomo wadliwe silniki Pratt & Whitney. Rzekome problemy miały skutkować wycofaniem połowy floty linii lotniczej. Pratt & Whitney wydało oświadczenie, w którym stwierdza, że zarzuty przewoźnika są nieprawdziwe. Niemniej jednak Go First oszacowała straty na ponad 1,32 miliarda dolarów.

https://youtu.be/Yc7U8wVcpr8

Miesięczny poślizg

Krótko po wycofaniu wszystkich lotów, linia lotnicza podjęła próbę wznowienia swoich operacji. Miała wznowić loty nieco ponad miesiąc po pierwotnym wycofaniu, czyli 25 czerwca. Jednak ten termin został niedługo później przesunięty. Jak informuje portal Simple Flying, później linia lotnicza przedstawiła sześciomiesięczny plan powrotu na rynek organowi regulacyjnemu ds. lotnictwa w Indiach. Początkowy plan zakładał wznowienie lotów z zatwierdzoną flotą 26 samolotów oraz zatrudnienie 400 pilotów do obsługi tej floty.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Go First otrzymało polecenie zapewnienia przestrzegania wszystkich odpowiednich wymogów regulacyjnych, utrzymania zdolności lotniczych samolotów uczestniczących w operacjach oraz poddania każdego samolotu zadowalającym testom lotu przed przystąpieniem do operacji lotniczych – podkreśla DGCA.

Grupa SRAM & MRAM inwestuje 100 mln dolarów w indyjską linię lotniczą

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button