KolejowyTransport
Gorące newsy

Łączona podróż? Koleje Dolnośląskie już sprzedają „Wspólny Bilet”

Z usług platformy BILKOM korzysta około 80% pasażerów kolejowych w Polsce

Wraz z początkiem czerwca pasażerowie Kolei Dolnośląskich uzyskali możliwość zakupu biletów przez platformę BILKOM. Tym samym Koleje Dolnośląskie dołączyły – jako dziewiąty uczestnik – do systemu sprzedaży w ramach oferty Wspólny Bilet.

Koleje Dolnośląskie w taryfie „Wspólny Bilet”

BILKOM jest platformą online oraz aplikacją mobilną, w których podróżujący mają możliwość planowania tras, znalezienia najlepszych połączeń oraz zakupu biletów. Jako jedyny system sprzedaży na rynku, posiada zaawansowane algorytmy wyszukiwania, które uwzględniają ofertę Wspólnego Biletu, jeśli taka oczywiście i jest dostępna. Głównym celem tej oferty jest wprowadzenie jednolitej taryfy dla wszystkich przewoźników kolejowych, którzy biorą udział w projekcie. Cena biletu jest obliczana na podstawie prostego zasadniczego: im dłuższa trasa, tym niższa cena za każdy przejechany kilometr.

Zwiększanie dostępności kolei to nie tylko nowe linie, dworce czy dostosowany do różnych potrzeb pasażerów tabor. Istotne są również rozwiązania informatyczne pozwalające na łatwe i wygodne planowanie logistyki oraz  zakup biletów.  Jako PKP Intercity bardzo cieszymy się, że to nam powierzono koordynację projektu Wspólny Bilet. Ten projekt jest świetnym przykładem współpracy, której celem jest rozwój i ulepszanie oferty dla pasażerów kolei w Polsce – mówił Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.

W rezultacie, wszyscy przewoźnicy, którzy zaangażowali się w projekt – w tym od 1 czerwca również Koleje Dolnośląskie – oferują bilety w ramach usługi Wspólny Bilet poprzez co najmniej jeden punkt sprzedaży – w kasie biletowej lub przez system BILKOM.

W ramach realizacji działań, których celem jest wzrost atrakcyjności przejazdów koleją w Polsce, stale monitorujemy oczekiwania oraz potrzeby podróżnych. Jedną z nich jest umożliwienie planowania podróży oraz zakup pełnej oferty rynku w jednym miejscu. Tym bardziej cieszy dołączenie Kolei Dolnośląskich do BILKOM i poszerzenie oferty Wspólnego Biletu, a dzięki temu zaspokojenie potrzeb pasażerów, zarówno w ujęciu lokalnym, jak i krajowym.  Zakup biletu za pośrednictwem BILKOM jest dostępny również z poziomu PKP.appki – nowej aplikacji – asystenta podróży, która zadebiutowała na rynku aplikacji mobilnych na początku bieżącego roku – mówi Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP S.A.

Czytaj też: Intercity chce usprawnić wakacyjne podróże. Zobaczymy jak wyjdzie

Niemal wszyscy korzystają z BILKOM

Z usług platformy BILKOM korzysta około 80% pasażerów kolejowych w Polsce, w tym pasażerowie PKP Intercity, SKM w Trójmieście, Przewozów Regionalnych (POLREGIO), Kolei Wielkopolskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Małopolskich, Kolei Śląskich, spółki Arriva oraz Kolei Dolnośląskich. Jedynym przewoźnikiem, którego połączenia nie są dostępne przez BILKOM,Koleje Mazowieckie. W przypadku pociągów Kolei Mazowieckich, bilety Wspólnego Biletu można nabyć wyłącznie w kasach biletowych.

Rozwój oferty oraz funkcjonalności BILKOM to ważny element strategii produktowej naszej Spółki, uwzględniającej prezentację oraz możliwość zakupu przez pasażera najkorzystniejszej, w tym wspólnej oferty przewoźników pasażerskich. Dokładamy starań, aby nawiązać z Kolejami Mazowieckimi współpracę umożliwiającą sprzedaż biletów tego przewoźnika na platformie BILKOM, zapewniając tym samym kompletność całej oferty kolejowej w ramach jednego serwisu – powiedział Tadeusz Turzyński, Prezes Zarządu PKP Informatyka.

Oprócz typowych funkcji, takich jak różne metody płatności czy elektroniczny bilet w formie kodu QR, BILKOM zapewnia również możliwość zakupu biletu bez konieczności rejestracji. Dodatkowo, korzystając z BILKOM, istnieje opcja integracji portfela biletów z platformą mObywatel. Co więcej, przy zakupie biletu można skorzystać z dodatkowych ofert zapewnianych przez PKP Mobility, takich jak parkingi przydworcowe i stacje ładowania samochodów elektrycznych.

Dołączenie do oferty Wspólny Bilet jest kolejnym krokiem w celu ułatwienia pasażerom zakupu biletów na przejazd Kolejami Dolnośląskimi. Jako KD bardzo mocno stawiamy na rozwój kanałów internetowych oraz dostępność biletów we wszystkich czołowych systemach sprzedaży, stąd decyzja o dołączeniu do platformy BILKOM – powiedział Bartosz Jungiewicz, Dyrektor ds. handlowych Kolei Dolnośląskich.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Koleje Czeskie instalują Wi-Fi 5G. PKP Intercity może zazdrościć

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button