Jeden członek załogi zginął, a trzech innych zostało rannych w pożarze kontenerowca u wybrzeży Filipin. Według wstępnych raportów Straży Przybrzeżnej pożar kontenerowca był efektem eksplozji rury na pokładzie statku.
Pożar kontenerowca w Cebu
Filipińska Straż Przybrzeżna (PCG) poinformowała, że w niedzielę zareagowała na pożar kontenerowca General Romulo, pływającego pod filipińską banderą i zakotwiczonego w pobliżu Talisay City w Cebu. Dziewiętnastu z 20 członków załogi statku zostało uratowanych przez Straż Przybrzeżną, a trzech z nich jest leczonych z powodu poparzeń. Straż Przybrzeżna poinformowała, że nie była w stanie wydobyć ciała zmarłego marynarza z pokładu „ze względu na rozmiar pożaru panującego na statku”.
Podstacja Straży Przybrzeżnej (CGSS) Talisay otrzymała informację, że M/V General Romulo, kontenerowiec i statek krajowy, zapalił się podczas kotwiczenia na pobliskich wodach u wybrzeży miasta Talisay. Personel CGSS Talisay i Talisay City Bantay Dagat natychmiast zareagował na ten incydent i przeprowadził ewakuację medyczną – podała Straż Przybrzeżna w oświadczeniu.
INCIDENT REPORT: The @coastguardph has responded to a fire onboard incident involving M/V General Romulo with 20 crew members onboard at the vicinity waters off Talisay City, Cebu today, 17 April 2022.https://t.co/gpuvLzircK#DOTrPH 🇵🇭#CoastGuardPH#MaritimeSectorWorks pic.twitter.com/FdqO3n2fek
— Philippine Coast Guard (@coastguardph) April 17, 2022
Rzecznik prasowy Filipińskiej Straży Przybrzeżnej (PCG) w Cebu, porucznik Krysta Bergantin, przekazał, że personel Straży Przybrzeżnej nadal prowadzi chłodzenie graniczne, ponieważ wnętrze statku jest nadal niedostępne ze względu na wysoką temperaturę. Chłodzenie graniczne to metoda gaszenia pożarów statków, która zapobiega lub ogranicza ucieczkę ciepła z przestrzeni objętej pożarem poprzez ochronę ekspozycji i zatrzymanie rozprzestrzeniania się ognia. Zarząd statku zapewnił także suche środki chemiczne, które zostały użyte do ugaszenia pożaru, ponieważ użycie dużej ilości wody mogłoby spowodować zalanie statku.
Czytaj też: Pożar włoskiego promu w Grecji! Co najmniej 11 zaginionych!
Trwa dochodzenie w sprawie pożaru
Ekstremalne warunki panujące w maszynowni statku uniemożliwiły pracownikom PCG wejście do środka i bliższe przyjrzenie się w celu ustalenia przyczyny pożaru. Według wstępnych raportów Straży Przybrzeżnej pożar kontenerowca był efektem eksplozji rury na pokładzie statku. Wciąż trwa jednak dochodzenie w tej sprawie.
Według wstępnych doniesień, członkowie załogi pracowali w maszynowni statku, kiedy wybuchł pożar, jednak nadal konieczne jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w celu ustalenia dokładnej przyczyny zdarzenia – powiedział Bergantin.
Bergantin dodał, że PCG oczekuje również na złożenie przez kapitana statku notarialnie potwierdzonego oświadczenia zawierającego niezbędne informacje, które mogą być wykorzystane w dochodzeniu. PCG nie ponagla kierownictwa statku, ponieważ wzięło pod uwagę obecny stan członków załogi, którzy mogą być jeszcze pod wpływem traumy związanej z tym zdarzeniem. Grupa PCG zajmująca się ochroną środowiska została oddelegowana do monitorowania wszelkich wycieków ropy ze statku.
Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji
Znajdziesz nas w Google NewsKontenerowiec Ever Forward uwolniony. Osiadł na mieliźnie miesiąc temu
Jeden komentarz