Hiszpański producent technologii kolejowych CAF zdobył swoje pierwsze zamówienia na jednostki Coradia Polyvalent. Wcześniej były one produkowane przez Alstom, który musiał jednak zrezygnować z tego programu produkcyjnego po przejęciu Bombardiera.
CAF ma pierwsze zamówienie na pociągi Coradia Polyvalent
CAF otrzymał zamówienia na jedenaście pociągów Coradia Polyvalent dla francuskiego regionu Nowa Akwitania oraz siedem jednostek dla Senegalu. Wartość tych zamówień wynosi 161 milionów euro.
Jak informuje portal Zdopravy, przejęcie fabryki Alstomu ma dać CAF możliwość poszerzenia swojej pozycji, zwłaszcza na francuskim i niemieckim rynku. Oprócz modelu Coradia Polyvalent, CAF nabył także prawa i dokumentację do produkcji jednostek Talent 3 opracowanych przez Bombardier. CAF będzie nadal współpracował z Alstomem w zakresie produkcji nowych jednostek, a druga z firm będzie dostarczać części wyposażenia do nowych pociągów.
CAF ogłosił, że posiada obecnie na francuskim rynku portfel zamówień o wartości 2,4 miliarda euro, co stanowi niemal jedną piątą całkowitej liczby zamówień. Francja staje się zatem jednym z głównych rynków dla hiszpańskiego producenta, który zakontraktował między innymi dostawy pociągów dla paryskiej sieci RER czy też dostawę składów dla SNCF.
#CAF ha cerrado varios contratos para la fabricación de 18 #trenes regionales adicionales de la plataforma Coradia Polyvalent, por 161 M€ 👉https://t.co/nzJHNB08aY#Empresas #España #MercadoContinuo pic.twitter.com/NWbaPTpc5U
— Consenso del Mercado (@consensomercado) April 5, 2023
Czytaj też: Wyniki finansowe DB biją rekordy, ale niestety to tylko pozory
Czym charakteryzuje się Coradia Polyvalent?
Coradia Polyvalent jest jednym z pociągów rodziny Alstom Coradia, który cechuje się modułową budową umożliwiającą dostosowanie do wymogów różnych urzędów transportu publicznego, a także potrzeb przewozów miejskich, regionalnych lub międzymiastowych. Dostępny jest w trzech wariantach o różnej długości (56, 72 lub 110 metrów).
Pociąg charakteryzuje się niskim zużyciem energii, zgodnością ze standardami dotyczącymi emisji spalin oraz niskimi kosztami utrzymania. Pociąg ten jest również kompatybilny z technologią ERTMS i spełnia wszystkie europejskie standardy, co czyni go pierwszym francuskim pociągiem regionalnym o takim wyróżnieniu.
Pociąg ten może osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h w trybie elektrycznym. Niskie, zintegrowane podłogi wagonów zapewniają lepszą dostępność i wysoki poziom widoczności dla pasażerów. Aby ograniczyć drgania i poziom hałasu, silnikowe wózki są umieszczone na obu końcach każdego wagonu. Standardowe wersje pociągu są wyposażone w system odzyskiwania energii hamowania.
Czytaj też: Ukryty dług coraz bardziej popularny w Europie. Niemcy liderem
Znajdziesz nas w Google NewsElektryfikacja kolejnictwa: klucz do zerowej emisji netto UK [BADANIE]