Największa stacja kolejowa w Azji Południowo-Wschodniej została oficjalnie udostępniona pasażerom. To część projektu w ramach inicjatywy Nowego Jedwabnego Szlaku.
Największa stacja kolejowa w Azji Południowo-Wschodniej
Według lokalnych mediów to nowy rozdział komunikacji pasażerskiej w Azji Południowo-Wschodniej. Największa stacja kolejowa w regionie rozpoczęła działalność. Oficjalna nazwa hubu pasażerskiego Krung Thep Aphiwat Central Terminal została nadana przez króla, jednak mieszkańcy używają określenia Bang Sue Grand Station, od części Bangkoku, w której się znajduje. Czterokondygnacyjny dworzec ma powierzchnię prawie 30 hektarów. Pociągi będą poruszać się po 24 torach na 12 peronach. Według rządu jednocześnie terminal może obsłużyć 40 pociągów.
Według Kolei Państwowych Tajlandii koszt projektu, w tym stacji, podwyższonych torów kolejowych i stacji przesiadkowej dla systemu transportu zbiorowego wyniósł ok. 1 mld USD. Prace nad inwestycją trwały 10 lat. Oczekuje się, że niemal wszystkie dalekobieżne krajowe i międzynarodowe połączenia kolejowe w Tajlandii będą przechodzić przez nowy terminal. Otwarcie nowego obiektu zbiegło się w czasie z projektami rozbudowy sieci kolejowych w Tajlandii w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku.
Starting from today, 19 January 2023, all long distance trains bound to the North, Northeast and South of 🇹🇭 Thailand will depart and arrive at Bangkok's new railway hub Krung Thep Aphiwat Central Terminal, located in Chatuchak district. pic.twitter.com/gYWY0zG9nA
— Baolau (@baolau) January 19, 2023
Inwestycja znajdująca się na obrzeżach centralnego Bangkoku wzmocni pozycję Tajlandii w Azji Południowo-Wschodniej oraz będzie stymulować rozwój gospodarczy państwa.
Zobacz także: Indonezja ma pomysł na własną gospodarkę. Celem zostanie światowym hubem
Zobacz także: Stawki frachtu kontenerowego z Azji znów spadają
Tajlandia liczy na spory zwrot z turystyki
Dzięki nowemu terminalowi przesiadkowego turyści przybywający z Zachodu mają cieszyć się znacznie wyższym standardem usług. Bangkok chce zerwać z wizerunkiem zbyt zatłoczonego miasta z niewydolnym systemem komunikacyjnym. Stacja ma oferować bardziej przyjazne warunki podróżnym, co ma stymulować ruch turystyczny w kolejnych latach. Szacuje się, że obiekt może obsłużyć do 600 000 pasażerów dziennie. Zamontowano 120 kamer bezpieczeństwa sterowanych za pomocą AI. W miejscach publicznych inteligentne roboty pomagają zdezorientowanym pasażerom.
To także ogniwo projektu Nowego Jedwabnego Szlaku, który zakłada wzrost znaczenia kolei dużych prędkości w tym regionie Azji. W 2021 roku na terenie terminala prowadzono szeroko zakrojoną akcje szczepień przeciwko COVID-19.
Znajdziesz nas w Google NewsAustriackie koleje wzmocnią działalność w Azji. Chcą ominąć Rosję
Jeden komentarz